πηγή: Newsbeast
Η Μόνα Λίζα, ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα ζωγραφικής που φιλοτέχνησε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι στη Φλωρεντία, δεν πρόκειται να μεταφερθεί στην Ιταλία για να εκτεθεί σε έκθεση το 2013.
«Η Τζοκόντα είναι εξαιρετικά εύθραυστη και δεν εξετάζεται καν η μεταφορά της», ανακοίνωσε το μουσείο του Λούβρου ύστερα από ένα αίτημα δανεισμού του πολύτιμου έργου από ιταλική ιστορική εταιρία.
«Η Εθνική επιτροπή αξιοποίησης πολιτιστικής περιουσίας στην Ιταλία απηύθυνε έκκληση στο Διαδίκτυο για να δανείσει το Λούβρο την Τζοκόντα σε μια έκθεση που προγραμματίζεται για το 2013 στη χώρα αυτή. Το αίτημα υποστηρίχτηκε από τις διοικητικές αρχές της επαρχίας της Φλωρεντίας. Επισήμως ουδεμία αίτηση για δανεισμό έχουμε λάβει», είπε ο Βενσέν Πομαρέντ διευθυντής στο τμήμα έργων ζωγραφικής του Λούβρου.
«Επί της ουσίας, αν δε δανείζουμε την Τζοκόντα είναι γιατί είναι εξαιρετικά εύθραυστο έργο και ένα ταξίδι μπορεί να του προκαλέσει μη αναστρέψιμη ζημιά», υπογράμμισε.
Το έργο φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1503 και 1506, με λάδι πάνω σε πολύ λεπτό ξύλο λεύκας. Με την πάροδο των αιώνων το έργο παρουσίασε κύρτωση και μια ορατή ρωγμή κυρίως στο πίσω μέρος του.
Η Τζοκόντα εκλάπη από το Λούβρο το 1911 από έναν Ιταλό που συνελήφθη το 1913 τη στιγμή που επιχειρούσε να την πουλήσει σε ένα συλλέκτη στη Φλωρεντία.
Μετά ταξίδεψε στις ΗΠΑ το 1963 και στην Ιαπωνία το 1974. Τα ταξίδια της δεν σφραγίστηκαν από επιτυχία. Έκτοτε δεν εγκατέλειψε το Λούβρο. Προστατεύεται σε βιτρίνα που έχει ειδικό κλιματισμό ώστε καμιά μεταβολή της θερμοκρασίας και της υγρασίας να μην επηρεάσει το έργο.
Η Μόνα Λίζα, ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα ζωγραφικής που φιλοτέχνησε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι στη Φλωρεντία, δεν πρόκειται να μεταφερθεί στην Ιταλία για να εκτεθεί σε έκθεση το 2013.
«Η Τζοκόντα είναι εξαιρετικά εύθραυστη και δεν εξετάζεται καν η μεταφορά της», ανακοίνωσε το μουσείο του Λούβρου ύστερα από ένα αίτημα δανεισμού του πολύτιμου έργου από ιταλική ιστορική εταιρία.
«Η Εθνική επιτροπή αξιοποίησης πολιτιστικής περιουσίας στην Ιταλία απηύθυνε έκκληση στο Διαδίκτυο για να δανείσει το Λούβρο την Τζοκόντα σε μια έκθεση που προγραμματίζεται για το 2013 στη χώρα αυτή. Το αίτημα υποστηρίχτηκε από τις διοικητικές αρχές της επαρχίας της Φλωρεντίας. Επισήμως ουδεμία αίτηση για δανεισμό έχουμε λάβει», είπε ο Βενσέν Πομαρέντ διευθυντής στο τμήμα έργων ζωγραφικής του Λούβρου.
«Επί της ουσίας, αν δε δανείζουμε την Τζοκόντα είναι γιατί είναι εξαιρετικά εύθραυστο έργο και ένα ταξίδι μπορεί να του προκαλέσει μη αναστρέψιμη ζημιά», υπογράμμισε.
Το έργο φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1503 και 1506, με λάδι πάνω σε πολύ λεπτό ξύλο λεύκας. Με την πάροδο των αιώνων το έργο παρουσίασε κύρτωση και μια ορατή ρωγμή κυρίως στο πίσω μέρος του.
Η Τζοκόντα εκλάπη από το Λούβρο το 1911 από έναν Ιταλό που συνελήφθη το 1913 τη στιγμή που επιχειρούσε να την πουλήσει σε ένα συλλέκτη στη Φλωρεντία.
Μετά ταξίδεψε στις ΗΠΑ το 1963 και στην Ιαπωνία το 1974. Τα ταξίδια της δεν σφραγίστηκαν από επιτυχία. Έκτοτε δεν εγκατέλειψε το Λούβρο. Προστατεύεται σε βιτρίνα που έχει ειδικό κλιματισμό ώστε καμιά μεταβολή της θερμοκρασίας και της υγρασίας να μην επηρεάσει το έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου