Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2011

Από τη φετινή επέτειο του ΟΧΙ...

'Ομορφες στιγμές που θα έχουμε να θυμόμαστε από τη φετεινή επέτειο του ΟΧΙ (υπεύθυνη κα Κ.Μαρέτα)... Πολλά μπράβο σε όλους!!!









Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2011

Μυκηναϊκός πολιτισμός

Μια καλή επανάληψη στο Μυκηναϊκό πολιτισμό, που θα μας χρειαστεί και για το διαγώνισμα, θα κάνουμε μέσω της παρουσίασης της συναδέλφου Κατερίνας Προκοπίου του 3ου Γυμνασίου Τούμπας.


Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2011

Online Εκπαιδευτικό Λογισμικό Α'Βάθμιας & Β'Βάθμιας Εκπαίδευσης

Στον κόμβο της Τεχνικής Στήριξης Πληροφοριακών Συστημάτων Σχολικών Μονάδων, και στη διεύθυνση http://ts.sch.gr/software/ θα βρείτε εκπαιδευτικό λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, το οποίο μπορείτε να το χρησιμοποιείτε και on-line χωρίς να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας. Στις παρακάτω εικόνες βλέπετε τα λογισμικά. Επισκεφτείτε τον κόμβο,για να βρείτε το μάθημα που σας ενδιαφέρει.



Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2011

Δυσλεξία: Θείο δώρο αν αντιμετωπιστεί σωστά

πηγή:Καθημερινή

H δυσλεξία επηρεάζει τη ζωή εκατομμυρίων παιδιών και ενηλίκων σε όλο τον κόσμο, με σοβαρές εκπαιδευτικές, ψυχολογικές και κοινωνικές συνέπειες. Εκδηλώνεται τα πρώτα χρόνια φοίτησης στο δημοτικό σχολείο, ως μία απροσδόκητη και ανεξήγητη μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση και στη γραφή, σε φυσιολογικά παιδιά με κανονική ή και ανώτερη ευφυΐα, που μέχρι τότε τίποτε δεν έδειχνε ότι είχαν κάποιο πρόβλημα.

Η διεθνής ομοσπονδία Νευρολογίας καθορίζει τη δυσλεξία ως σύνδρομο που εκδηλώνεται με απροσδόκητη αποτυχία στην εκμάθηση του γραπτού λόγου, ιδιαίτερα της ανάγνωσης, παρά την επαρκή σχολική εκπαίδευση, τη φυσιολογική νοημοσύνη και τις επαρκείς κοινωνικο-πολιτιστικές ευκαιρίες. Οφείλεται σε νευρολογική διαταραχή που επηρεάζει θεμελιακές λειτουργίες της μάθησης.

Όπως λέει η παιδίατρος - αναπτυξιολόγος, Λωρέττα Θωμαΐδου (Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής, Α΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών):«από τον ορισμό προκύπτει ότι έχουμε να κάνουμε με μία διαταραχή που αφορά και περιορίζεται μόνο στο γραπτό λόγο και όχι στον προφορικό. Περιορίζεται δηλαδή σε διαταραχή των δεξιοτήτων εκείνων που είναι αναγκαίες για την εκμάθηση της ανάγνωσης, της γραφής και της ορθογραφίας».

Το δεύτερο στοιχείο, όπως επισημαίνει, είναι ότι η δυσλεξία είναι σύνδρομο. Και ως σύνδρομο δεν μπορεί παρά η διάγνωση της να στηρίζεται σε περιγραφή τυπικών χαρακτηριστικών εκδηλώσεων.

«Παρουσιάζεται σε παιδιά με κανονική ή και ανώτερη νοημοσύνη που φοιτούν σε κανονικά σχολεία κι έχουν εκτεθεί σε συνήθη κοινωνικά και πολιτιστικά ερεθίσματα. Δηλαδή δεν πρόκειται για περιβαλλοντικό πρόβλημα, αλλά για νευρολογική διαταραχή που επηρεάζει θεμελιώδεις λειτουργίες μάθησης», τονίζει και προσθέτει ότι «υπολογίζεται ότι περίπου 1 έως 3% του συνολικού πληθυσμού εμφανίζει δυσλεξία, ενώ το ποσοστό των παιδιών σχολικής ηλικίας που για διάφορους λόγους εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς να έχουν δυσλεξία είναι πολύ μεγαλύτερο και υπολογίζεται σε 20 έως 25%».

Ο καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Γιώργος Θ. Παυλίδης τονίζει ότι «η δυσλεξία είναι ειδική μαθησιακή δυσκολία στα γραπτά. Δηλαδή, οι δυσλεξικοί παρουσιάζουν μεγάλη δυσκολία στην ανάγνωση -πολύ αργή, με λάθη-, στην ορθογραφία και δυσκολεύονται να μεταφέρουν τον προφορικό τους λόγο στο γραπτό».

Για τον κ. Παυλίδη, που η προσφορά του στο θέμα της δυσλεξίας έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως, καθώς είναι ο εφευρέτης του τεστ Οφθαλμοκίνησης για την ακριβή διάγνωση της δυσλεξίας, αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Προβλημάτων Μάθησης και διευθυντής 20 Ερευνητικών Προγραμμάτων στην Αγγλία, στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα, «η δυσλεξία είναι θείο δώρο όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε σωστά. Αντιθέτως η άγνοια τη μετατρέπει σε μειονέκτημα».

«Είναι βιολογικής αιτιολογίας, κυρίως κληρονομική (γονίδια 1, 6 και 15). Επίσης είναι ιδιαίτερα παραπλανητική κατάσταση, επειδή δεν φαίνεται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία. Οι δυσλεξικοί είναι συνήθως προικισμένα άτομα, υψηλής ευφυΐας, με ιδιαίτερα μεγάλη δημιουργικότητα, εφευρετικότητα και καλό προφορικό λόγο», λέει ο καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών.

Ενδεικτικό είναι ότι ο Πάμπλο Πικάσο, ο Αινστάιν, ο Τζόν Κένεντι, η Αγκάθα Κρίστι, ο Ουόλτ Ντίσνει, ο Τόμας Τζέφερσον, ο Τζόρτζ Ουάσινγκτον κ.α ήταν άνθρωποι δυσλεκτικοί και ιδιαίτερα προικισμένοι καθώς διέπρεψαν ο καθένας στον τομέα του.

Επειδή η δυσλεξία είναι κυρίως κληρονομική, υπάρχει από τη γέννα. Συνεπώς, υπάρχει και μπορεί να εντοπισθεί από την προσχολική ηλικία με βιολογικά τεστ, όπως είναι το τεστ «Παυλίδη». Διεθνώς, η δυσλεξία εμφανίζεται σε 4 αγόρια προς 1 κορίτσι, που σημαίνει ότι τα αίτιά της είναι βιολογικά, γι’ αυτό και τα διαφορετικά κοινωνικο-πολιτιστικά περιβάλλοντα δεν επηρεάζουν την αναλογία αγοριών (4) - κοριτσιών (1).

Ο κ. Παυλίδης συμβουλεύει γονείς και εκπαιδευτικούς για έγκαιρη και ακριβή διάγνωση της δυσλεξίας, η οποία πρέπει να συνδυάζεται με την αποδοχή της κατάστασης, την κατανόηση και με την θετική αντιμετώπιση.

Τα παιδιά και ιδιαιτέρως τα δυσλεξικά, είναι πολύ πιο ευαίσθητα στην απόρριψη και στην αρνητική - ταπεινωτική κριτική, διότι την υφίστανται διαρκώς.

Είναι αναγκαίο να γίνει συνειδητή προσπάθεια τόνωσης του ηθικού τους και να αποφεύγονται οι αρνητικές και οι υποτιμητικές παρατηρήσεις, γιατί μειώνουν την αυτοπεποίθηση, τα κίνητρα και συνεπώς, τη σχολική επίδοση.

Η στοργική, ενθαρρυντική και η αξιοπρεπής αντιμετώπιση των δυσλεξικών, επιφέρει θετικά αποτελέσματα τόσο στον ψυχο-κοινωνικό όσο και στο μαθησιακό τομέα. Αλλάζει η ζωή τους προς το καλύτερο και οδηγούνται από την αποτυχία στην επιτυχία, από τη δυστυχία στην ευτυχία.

Σάββατο, 15 Οκτωβρίου 2011

Παγκόσμια ημέρα Λευκού Μπαστουνιού

πηγή: παιδίον τόπος

Ημέρα του «Λευκού Μπαστουνιού" η 15η Οκτωβρίου. Ημέρα για να μας θυμίσει τους συνανθρώπους μας που έχουν προβλήματα όρασης, που επιθυμούν το αυτονόητο δηλαδή το δικαίωμα μιας πιο ανεξάρτητης διαβίωσης, το δικαίωμα μιας χωρίς προβλήματα μετακίνησής τους.

Το κίνημα του «Λευκού Μπαστονιού» ξεκίνησε μετά τη λήξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου (1918) από τον οφθαλμίατρο Richard Hoover. Είναι ο πρώτος που χρησιμοποίησε ένα μακρύ καλάμι ώστε να διευκολυνθεί η μετακίνηση των τυφλών βετεράνων του πολέμου. Στόχος του κινήματος υπήρξε η αποκατάσταση και επανένταξη όσων τυφλώθηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου.

Το 1930, στο Παρίσι, η Guilly d'Herbemont είχε την ιδέα να εξοπλιστούν οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης με ένα λευκό μπαστούνι ως σύμβολο προστασίας και αναγνώρισης.νΗ ιδέα της έγινε πραγματικότητα στις 7 Φεβρουαρίου 1931, όταν και παραδόθηκαν από την ίδια τα πρώτα λευκά μπαστούνια σε οργανώσεις τυφλών. Έτσι καθιερώθηκε το λευκό μπαστούνι ως σύμβολο των τυφλών ατόμων.

Τα Ηνωμένα Έθνη καθιέρωσαν το 1969 την 15η Οκτωβρίου ως ημέρα του «Λευκού Μπαστουνιού».

Είναι μόλις 2 ετών. Γεννήθηκε τυφλός. Κι όμως χειρίζεται επιδέξια το λευκό μπαστούνι μπερδεύοντας όσους τον βλέπουν και δεν τον ξέρουν αφού θεωρούν ότι το λευκό μπαστούνι που κρατάει είναι παιχνίδι!

Ο μικρός Οσκαρ Ο' Σάλλιβαν, είναι ένας από τους πιο μικρούς χρήστες του λευκού μπαστουνιού. Πρόσφατα έκλεισε τα 2 του χρόνια. Όταν γεννήθηκε πολύ σύντομα οι γονείς του κατάλαβαν ότι δεν εστίαζε σε τίποτα. Τον πήγαν στον γιατρό ο οποίος έκανε αμέσως την διάγνωση. Δεν έβλεπε τίποτα εξαιτίας μιας γενετικής ανωμαλίας.

"Πολλές φορές όταν βγαίνουμε βόλτα σταματάει να μυρίσει το φρεσκοψημένο ψωμί, ή μου ζητάει στα καταστήματα με καλλυντικά να του ανοίγω τα σαμπουάν και τα αρώματα να τα μυρίζει", λέει η μητέρα του."Ωστόσο, επειδή κάποιες φορές και χωρίς να το θέλουν οι άνθρωποι γίνονται κακοί, χάνουν την υπομονή τους μαζί του γιατί νομίζουν ότι παίζει. Δεν μπορούν να φανταστούν ότι ένα αγοράκι 2 ετών κρατάει λευκό μπαστούνι", συμπληρώνει.

Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2011

Ο Ιουστινιανός σε κόμικς

Μια εξαιρετική παρουσίαση του μαθήματος "Ο Ιουστινιανός και το έργο του" περιλαμβάνεται στο ιστολόγιο του 3ου Γυμνασίου Τούμπας Θεσ/νίκης από τη συνάδελφο Κατερίνα Προκοπίου.

Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2011

Αρχαίο ελληνικό θέατρο

Για τη διδασκαλία του Αρχαίου ελληνικού θεάτρου στα πλαίσια της εισαγωγής για το μάθημα Ευριπίδη "Ελένη" προτείνουμε την ακόλουθη εξαιρετική παρουσίαση του συναδέλφου Νίκου Καρύδη, όπως παρουσιάζεται στο ιστολόγιο Στέντορας.

Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2011

Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΛΙΟΝΤΑΡΙΩΝ 3D (The Lion King 3D)

Μια ανεπανάληπτη περιπέτεια, με πολυαγαπημένους χαρακτήρες και αξέχαστη μουσική, «Ο Βασιλιάς των Λιονταριών» αποτελεί πλέον μια κλασική ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney, με επίκεντρο την ιστορία του Σίμπα, ενός θαρραλέου λιονταριού που δεν μπορεί να περιμένει τη στιγμή που θα γίνει βασιλιάς. Ο ζηλιάρης θείος του, Σκαρ όμως έχει τα δικά του σχέδια. Προκειμένου να ανέβει στον θρόνο, οδηγεί τον Σίμπα στην εξορία. Μόνος και αποπροσανατολισμένος, ο Σίμπα σύντομα βρίσκει σύντροφο στην περιπέτειά του τον Τιμόν και τον καλόκαρδο φίλο του, Πούμπα. Ο ελεύθερος χαρακτήρας τους, τους οδηγεί σε μια ζωή με στυλ «Hakuna Matata», ώσπου ο Σίμπα θυμάται την πραγματική αποστολή και το πεπρωμένο του. Η επιστροφή στον τόπο του θα τον οδηγήσει να διεκδικήσει ξανά τη θέση του στον «Κύκλο της Ζωής»...

Paralimnio Ioannina Fun Park, Περιοχή Βοτανικός, Ιωάννινα
Κρατήσεις Εισιτηρίων: 801-11-60000 & 210-6786000
Τηλ. 26510-83105

18.20, Σαβ-Κυρ & 16.15 μεταγλ. (3D)


Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011

"Φωνές νερού μυριάδες" (6-9/10/2011)


Το Υπουργείο Πολιτισμού απευθύνει για τρίτη συνεχή χρονιά μια πρόσκληση για μια γιορτή ανοιχτών μουσείων και αρχαιολογικών χώρων – εκεί όπου τα μνημεία συμβιώνουν αρμονικά με τη φύση – με τίτλο «Φωνές νερού μυριάδες». Στόχος των εκδηλώσεων στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους είναι να αναδειχτεί η σημασία και οι ποικίλες διαστάσεις της αξίας του νερού στη ζωή των ανθρώπων από την αρχαιότητα έως σήμερα.
Μέχρι την Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010, αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία και μνημεία της επικράτειας θα κρατήσουν ανοιχτές τις πύλες τους στο κοινό με μια σειρά από ποικίλες εκδηλώσεις, περιηγήσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες θα επιχειρήσουν να αναδείξουν τη σημασία και τις ποικίλες διαστάσεις της αξίας του νερού στη ζωή των ανθρώπων από την αρχαιότητα έως σήμερα.

Μέσα από μια πολύπλευρη, αειφορική θεώρηση με παραδείγματα που θα αντληθούν από αρχαιολογικά σύνολα, μνημεία και μουσεία της χώρας αλλά και από δείγματα της σύγχρονης δημιουργίας, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να εντάξει τις χρήσιμες ή βλαβερές πρακτικές του παρελθόντος στο σύγχρονο προβληματισμό αναφορικά με τη διαχείριση του νερού ως απειλούμενου αγαθού.

Η είσοδος στα δημόσια μουσεία, μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους που συμμετέχουν στην εκστρατεία θα είναι ελεύθερη για το κοινό και στους επισκέπτες θα διανέμεται ενημερωτικό υλικό.


Κατά τη διάρκεια του φετινού εορτασμού, από 6 έως 9 Οκτωβρίου 2011, θα πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες δράσεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, το οποίο θα λειτουργεί από τις 8.00 έως τις 20.30:

Πέμπτη 6/10 - Παρασκευή 7/10/2011
8.00-15:00 Θεματικές ξεναγήσεις για τη σημασία του νερού για τον άνθρωπo και τη γη, μέσα από επιλεγμένες ενότητες της έκθεσης του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηγουμενίτσας: o Η σημασία του νερού στη δημιουργία και την ανάπτυξη οικισμών o Λουτρά και προσωπική υγιεινή o Λαδοχώρι. Ένα ζωντανό ρωμαϊκό λιμάνι
Οι ξεναγήσεις απευθύνονται σε οργανωμένες σχολικές ομάδες, κατόπιν συνεννόησης
Τηλ.: 26650 29177/8 - E-mail: lbepka@culture.grΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
(Πληροφορίες: κκ. Α. Τζωρτζάτου - Κ. Λάζαρη)

Πέμπτη 6/10 - Κυριακή 9/10/2011
8.00-20:30 Προβολή του ντοκιμαντέρ «Υδάτινος Ορίζοντας», σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Ευθυμίου (Διάρκεια 50΄)
Το ντοκιμαντέρ θα προβάλλεται επαναληπτικά στην Αίθουσα βιντεοπροβολών του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηγουμενίτσας.
Η είσοδος στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας θα είναι ελεύθερη για το κοινό το Σάββατο 8 και Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011.

Αρχαιολογικό μουσείο Ηγουμενίτσας - Πλαταριά

Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2011

Για τη διδασκαλία της Βυζαντινής Ιστορίας...

Ολοκληρώνοντας την ανασκόπηση της Αρχαίας Ιστορίας προχωρούμε στη Βυζαντινή-Μεσαιωνική Ιστορία, που αποτελεί την ύλη της Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου. Χάρη στην παρουσία διαδραστικών πινάκων και στο μεράκι της συναδέλφου του ιστολογίου Porto Buffalo θα πραγματοποιήσουμε το μάθημά μας με τους καλύτερους -πιστεύουμε-οιωνούς...


Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011

Κίτρινο φθινόπωρο (Γιάννη Ρίτσου)

Μουσική: Σπήλιος Μεντής
Πρώτη εκτέλεση: Λουκιανός Κηλαηδόνης


Κίτρινο φθινόπωρο, κίτρινη η καρδιά μου
όσα χθες εφτέρωναν, τώρα πέφτουν χάμω.

Στο καφενεδάκι μας κίτρινη κι η γρίλια
στο ποτήρι ανέγγιχτη έλιωσε η βανίλια.

Ένα φίλο κίτρινο έχεις για ρολόι
κίτρινη ώρα έρχεται για το φτωχολόι.

Τρεις εργάτες πέρασαν κάτω απ' τις μαρκίζες
άκου αυτά τα βήματα, πράσινες οι ρίζες.

Τί να πούμε αγάπη μου, λόγια πια δε βρίσκω
νιώθω το κατόπι μας το μεγάλο ίσκιο.

Κίτρινο τ' απόβραδο, κίτρινη ησυχία
μες στη μνήμη ακούγεται κίτρινη ρομβία.

Ένα φίλο κίτρινο έχεις για ρολόι
κίτρινη ώρα έρχεται για το φτωχολόι.

Τρεις εργάτες πέρασαν κάτω απ' τις μαρκίζες
άκου αυτά τα βήματα, πράσινες οι ρίζες.