Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2012

Το πιο εντυπωσιακό Βόρειο Σέλας

Το πιο εντυπωσιακό Βόρειο Σέλας των τελευταίων δεκαετιών είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν, πριν από λίγες ημέρες, οι κάτοικοι της Σκανδιναβίας, αλλά και της βόρειας Βρετανίας. 

Το φαινόμενο, που είναι συνηθισμένο στο βόρειο τμήμα της Γης, ήταν ιδιαίτερα έντονο λόγω μίας σφοδρής ηλιακής καταιγίδας. Το Βόρειο Σέλας δημιουργείται όταν οι ηλιακοί άνεμοι φθάνουν στο μαγνητικό πεδίο της Γης. Τα υπέροχα χρώματα εμφανίζονται στον ουρανό των πολύ βόρειων περιοχών, επειδή εκεί υπάρχουν οι ευνοϊκές συνθήκες. 

Οι πιο τυχεροί ήταν οι τουρίστες που βρέθηκαν στη Σουηδία και τη Νορβηγία. Το φαίνομενο διήρκεσε περισσότερο από μία ώρα και χάρισε ένα ανεπανάληπτο θέαμα. Ωστόσο, όσοι θέλησαν να βγάλουν φωτογραφίες χρειάστηκε να επιδείξουν θάρρος, καθώς η θερμοκρασία είχε πέσει στους -30 βαθμούς Κελσίου! 









Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2012

Αποφθέγματα των Τριών Ιεραρχών

 Οι Τρεις Ιεράρχες,  με τους οποίους δίκαια συνδέσαμε τη γιορτή των γραμμάτων, δίδασκαν τον κόσμο με τη σοφία τους και τον οδηγούσαν προς το καλό και την αρετή. Μερικά από τα σοφά τους λόγια διαλέξαμε να σας πούμε σήμερα.

Η ανατροφή και η μόρφωση των παιδιών ήταν ένα θέμα που τους ενδιέφερε ιδιαίτερα γι΄αυτό και πολλές είναι οι συμβουλές τους προς γονείς και παιδαγωγούς:

Λέει ο Μέγας Βασίλειος:

«Να προσέχουν τα παιδιά με ποιους συναναστρέφονται, να προσέχουν ποιους κάνουν φίλους. Όπως ο μολυσμένος αέρας, όταν τον εισπνεύσουμε, αφήνει μέσα μας χωρίς να τα βλέπουμε μικρόβια της αρρώστιας, έτσι και το κακό περιβάλλον αφήνει μέσα στη ψυχή του παιδιού τη μόλυνσή του.»

Κι όταν διαβάζουν τα παιδιά, αλλά και όλοι μας πρέπει να κάνουμε όπως οι μέλισσες που με πολλή σοφία τρυγούν από κάθε άνθος, μόνο ότι είναι χρήσιμο.

Οι γονείς οφείλουν να φροντίζουν για τη μόρφωση των παιδιών τους περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. 

Λέει ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος:

Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2012

Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012

Ανασκόπηση της αρχαϊκής εποχής

Ολοκληρώνοντας την αρχαϊκή εποχή θα ανατρέξουμε στις εξαιρετικές παρουσιάσεις της συναδέλφου Κατερίνας Προκοπίου, όπως εκείνη έχει φιλοτεχνήσει στο ιστολόγιο του 3ου  γυμνασίου Τούμπας Θεσσαλονίκης.
Αξιόλογο είναι και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

Δείτε εδώ.


Αξίζει επίσης να θυμηθούμε εδώ το διαδακτικό σενάριο στην  Τέχνη της αρχαϊκής εποχής της συναδέλφου Φοίβης Παπαγεωργίου.

Δευτέρα, 23 Ιανουαρίου 2012

Τρώνε μόνο όσοι ξέρουν να κάνουν σκι...!

 Το εστιατόριο αυτό βρίσκεται σε υψόμετρο 1.000 μέτρων στο θέρετρο Ramundberget της Σουηδίας.

Οι πεινασμένοι επισκέπτες του μπορούν να φτάσουν εκεί μόνο κάνοντας σκι!

Και επειδή το άθλημα αυτό κουράζει και οι χαμηλές θερμοκρασίες απαιτούν πλούσια τροφή για να αντέξει ο ανθρώπινος οργανισμός το κατάστημα σερβίρει τοπικές σπεσιαλιτέ όπως: στιφάδο με κρέας τάρανδου και σούπα πέστροφας.

Η αρχιτεκτονική θυμίζει τις παραδοσιακές σκηνές των Sami, αλλά μέσα η διακόσμηση είναι άκρως μοντέρνα




Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2012

Ο αποκλεισμός της φαντασίας (από το σχολείο)

πηγή: Καθημερινή
Δύο βίντεο τα οποία κυκλοφορούν τελευταία στο Διαδίκτυο από παλαιότερες ομιλίες του Βρετανού συγγραφέα και συμβούλου εκπαίδευσης σερ Κεν Ρόμπινσον σε συναντήσεις της TEDxAcademy εικονογραφούν, με εξαιρετικά ζωντανό, πραγματικά αξιομνημόνευτο τρόπο, το πνεύμα των καιρών μπροστά στο παγκόσμιο αδιέξοδο. 

 Ο Ρόμπινσον ξεκινάει από την εκπαίδευση, βασικό πυλώνα του ανθρώπινου εποικοδομήματος, «γιατί μας πηγαίνει σ’ αυτό που δεν γνωρίζουμε» και καταλήγει στον πυρήνα της σημερινής οικονομικής και πολιτισμικής κρίσης. Το σχολείο, ισχυρίζεται, σκοτώνει τη δημιουργικότητα, δηλαδή, την ικανότητα να έχει κανείς πρωτότυπες ιδέες, γιατί δεν επιτρέπει τα λάθη και γιατί ιεραρχεί τα μαθήματα με βάση συγκεκριμένη αντίληψη για τη χρησιμότητά τους στην επαγγελματική ζωή. Απομονώνει το παιδί από τα ταλέντα του, ποδοπατεί το δώρο της φαντασίας. Αναγνωρίζει μόνο δύο είδη ευφυΐας, τη γλωσσική και τη λογικο-μαθηματική, περιθωριοποιώντας τα υπόλοιπα (κιναισθητική, μουσική, οπτική, διαπροσωπική κ.ά.). Και μόνο ένα δρόμο επιτυχίας, μέσα από τη βαθμοθηρία, τη χρηματολατρία, τη φιλαυτία, τον ανταγωνισμό, τον ατομισμό, τη χρησιμοθηρία. Ο Ρόμπινσον διαβλέπει την αρχή του τέλους του σημερινού μαζικού, ταχύρρυθμου, βιομηχανοποιημένου εκπαιδευτικού μοντέλου, που έχει οδηγήσει σε σοβαρότατη κρίση ανθρωπίνων πόρων, όπως την χαρακτηρίζει. Σε 30 χρόνια (έρευνα της UNESCO), θα είναι εντυπωσιακά περισσότεροι οι απόφοιτοι πανεπιστημίου, λέει. Μοιάζει με επίτευγμα, αλλά είναι στρέβλωση. Ο ακαδημαϊκός πληθωρισμός απαξιώνει τον σχολικό μόχθο. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι μια μακρά διαδικασία εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Ομως, το πανεπιστημιακό πτυχίο σήμερα δεν έχει την ίδια αξία με 30 χρόνια πριν και σε λίγο, το μεταπτυχιακό δεν θα έχει την αξία που έχει σήμερα. 

Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2012

Αχέροντας: το ποτάμι του τόπου μας (περιβαλλοντικό πρόγραμμμα)

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού μας προγράμματος "Αχέροντας: το ποτάμι του τόπου μας" είχαμε πραγματοποιήσει έναν υπέροχο περίπατο στις 26/11/2011. Το παρακάτω βιντεάκι θα μας θυμίζει για πάντα πόσο όμορφα περάσαμε...!!! 

Δημιουργός του βίντεο: Άκης Σ.(μαθητής Γ΄ τάξης - πρόεδρος 15μελούς) 


Monika - Over the hill



Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2012

Επανάληψη στους Περσικούς πολέμους


Μια καλή επανάληψη στους Περσικούς πολέμους μπορείτε να κάνετε μέσω των παρακάτω ασκήσεων που υπάρχουν στο διαδίκτυο



Οπτικοακουστικό υλικό υπάρχει στην Εκπαιδευτική τηλεόραση στην παρακάτω διεύθυνση  με τίτλους ενοτήτων "Από το Μαραθώνα στην Σαλαμίνα,  Α΄ μέρος και Β΄ μέρος", "Σπάρτη-Θερμοπύλες"




Δείτε την παρακάτω συνοπτική και περιεκτική παρουσίαση συναδέλφου.

Διατροφή και ιώσεις

Οσο πλησιάζουμε προς την καρδιά του χειμώνα, με τον υδράργυρο να πέφτει σε χαμηλά επίπεδα, αλλά και το συνωστισμό σε κλειστούς χώρους, οι ιώσεις αρχίζουν να κάνουν πρωταγωνιστική εμφάνιση. Για να αποφύγουμε τις ιώσεις και τα κρυολογήματα, θα πρέπει να υιοθετήσουμε ένα σωστό τρόπο διατροφής για να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Καλύτερη επένδυση για την ενίσχυση της ανοσίας αποτελεί μια ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία τροφών, καθώς η έλλειψη απαραίτητων θρεπτικών συστατικών εμποδίζει το ανοσοποιητικό σύστημα να φτάσει στο μέγιστο της απόδοσής του. 

Πολύ σημαντικός παράγων για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος είναι το ποσό της ενέργειας που λαμβάνουμε μέσω των τροφών. Μελέτες δείχνουν ότι οι φτωχές ενεργειακά διατροφές καθώς και οι αυστηρές υποθερμιδικές δίαιτες (κάτω από 1.200 Kcal) αποδυναμώνουν την ανοσολογική λειτουργία. Από την αντίπερα όχθη, ούτε η υψηλή ενεργειακή πρόσληψη βοηθά τις άμυνές μας, καθώς η υπερκατανάλωση θερμίδων καθιστά τον οργανισμό ευπαθή στις μολύνσεις.

Οσον αφορά τα μακροθρεπτικά συστατικά και συγκεκριμένα το λίπος, θα πρέπει να είμαστε επιλεκτικοί στην ποιότητα και την ποσότητα που προσλαμβάνουμε. Η μείωση κατανάλωσης κορεσμένου λίπους (βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, λιπαρά κρέατα) συμβάλλει στην «ενεργοποίηση» των κυττάρων του ανοσοποιητικού. Αντικαταστήστε τα λιπαρά κρέατα ή τα αλλαντικά με άλλες άπαχες πρωτεΐνες (κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι), καθώς τα αμινοξέα που περιέχονται σ' αυτές τις τροφές χρησιμοποιούνται για το χτίσιμο των συστατικών του ανοσοποιητικού. Επίσης, τα άπαχα κρέατα είναι καλές πηγές σιδήρου και ψευδαργύρου, συστατικά των οποίων η έλλειψη μπορεί να καταστείλει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Για μεγαλύτερη προστασία καταναλώστε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως,

Κυριακή, 15 Ιανουαρίου 2012

Μικροσκοπικό ενυδρείο...!


πηγή: newsbeast
Ο Ρώσος, Anatoly Konenko, έχει πάθος με τις μινιατούρες! Το 1996 κέρδισε ρεκόρ Γκίνες για το μικρότερο βιβλίο στον κόσμο, ενώ πάμπολλα είναι τα αντικείμενα που έχει κατασκευάσει σε μικροσκοπικό μέγεθος!

Η τελευταία του έμπνευση ήταν να φτιάξει το μικρότερο ενυδρείο στον κόσμο, και μάλλον τα κατάφερε! Η κατασκευή του έχει πλάτος 33 χιλιοστά, ύψος 24 και βάθος μόλις 14 χιλιοστά, ενώ η χωρητικότητα του φτάνει τα 10 ml νερού δηλαδή 2 περίπου κουτάλια τσαγιού!

Όπως είναι αναμενόμενο, δύσκολα θα μπορούσε να βρει ψάρια που να χωρούσαν και να μπορούσαν να ζήσουν στο ενυδρείο αυτό που χωρά ακόμα και σε μια παλάμη. Ωστόσο, ο δαιμόνιος κατασκευαστής κατάφερε και βρήκε φιλοξενούμενους για το ενυδρείο του, κάτι μικροσκοπικά ψάρια-ζέβρες.

Ένα κανονικό όμως ενυδρείο δεν αρκεί να έχει μόνο νερό αλλά και πέτρες και φυτά προκειμένου να είναι ολοκληρωμένο. Ο Anatoly Konenko τα βρήκε και αυτά! Βέβαια για να ρίξει το νερό δίχως να χαλάσει το περιβάλλον του «βυθού», αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει μια σύριγγα! Παρομοίως και τα ψάρια τοποθετήθηκαν με μια ιδιόχειρη κατασκευή που θυμίζει μικροσκοπικό δίχτυ!





Σάββατο, 14 Ιανουαρίου 2012

Το μεγαλύτερο κοπάδι φλαμίνγκο του κόσμου

Περισσότερα από ένα εκατομμύριο φλαμίνγκο συγκεντρώθηκαν στη λίμνη που βρίσκεται στην κοιλάδα Great Rift στην Κένυα, χαρίζοντας εικόνες μοναδικής ομορφιάς τις οποίες απαθανάτισε με το φωτογραφικό του φακό ο Steve Garvie. Ο πληθυσμός των πανέμορφων αυτών πτηνών πρόσφατα εκτιμήθηκε ότι ανέρχεται στο 1,5 εκατομμύριο.




Η τέχνη της αμυγδαλόπαστας (marzipan)

Σ' ένα παραδουνάβιο χωριό της Ουγγαρίας , στον άγιο Αντρέα (Szentendre), λίγα μόλις χιλιόμετρα από τη Βουδαπέστη, υπάρχει ένα μουσείο μοναδικό στο είδος του: περιέχει εκθέματα από αμυγδαλόπαστα (marzipan), τα οποία έχουν κατασκευάσει δύο ούγγροι ζαχαροπλάστες αμυγδαλόπαστας, οι Matyas Szamos και Karoly Szabo




Δείτε και άλλες φωτογραφίες πατώντας το "Διαβάστε περισσότερα"

Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2012

Η ανεμελιά απουσιάζει από τις τάξεις

 
Μία μέρα, λίγο πριν από τις γιορτές, από το Β΄2 του δημοσίου γυμνασίου μιας συνοικίας των βορείων προαστίων της Αθήνας ακούστηκε φασαρία. Φωνές, γέλια και τσιρίδες ξεχύθηκαν με τέτοια ορμή στον διάδρομο, που έκαναν τους μαθητές και τους καθηγητές από τις υπόλοιπες τάξεις να σιωπήσουν προσπαθώντας να αντιληφθούν τι ακριβώς είχε συμβεί. Γρήγορα, όμως, το κύμα ενέργειας από το Β΄2 εξαπλώθηκε σε όλο το σχολείο, παιδιά και δάσκαλοι έσκασαν χαμόγελα που μετατράπηκαν σε δυνατά γέλια, λες και κάποιος είχε ανοίξει μια βαλβίδα απελευθερώνοντας αέρα.

Είχε καιρό να ελαφρύνει έτσι το κλίμα στο σχολείο. Το είχε πει ο ίδιος ο διευθυντής στην τελευταία συνάντηση γονέων και κηδεμόνων: «Προσοχή στο τι λέτε στα παιδιά σας. Είναι η πρώτη φορά στην επαγγελματική μου ζωή που βλέπω τόσο ήσυχες τάξεις, τους μαθητές τόσο σκεπτικούς. Τα παιδιά δεν έχουν κέφια, δεν κάνουν αταξίες. Είναι φανερό ότι έχουν επηρεαστεί από τη γενικότερη οικονομική ανασφάλεια, από τα προβλήματα στα σπίτια τα δικά τους και των φίλων τους. Ομως, τα παιδιά είναι παιδιά. Πρέπει να επιστρέψει η ανεμελιά τους, ειδάλλως οι επιπτώσεις θα είναι ακόμα χειρότερες. Κάθε φορά που γίνεται φασαρία σε μια τάξη, εμείς χαιρόμαστε περισσότερο από τα παιδιά».

«Τα λόγια του διευθυντή μάς προβλημάτισαν όλους», παραδέχεται στην «Κ» η κ. Κλεοπάτρα Λεφάκη, μητέρα δύο κοριτσιών της Α΄ και της Γ΄ Γυμνασίου. «Μπορεί να προσέχουμε πώς φερόμαστε μπροστά στα παιδιά μας, όμως εκείνα αντιλαμβάνονται τα πάντα, ακόμα και τον αδιόρατο φόβο σου. Οι κόρες μου έχουν συμμαθητές που έχουν όχι έναν, αλλά δύο άνεργους γονείς. Τα προβλήματα είναι μεγάλα και υπαρκτά και μας αφορούν όλους».

Στο πλαίσιο της δουλειάς της, η κλινική ψυχολόγος κ. Ελένη Κουλούτζου επισκέπτεται συχνά-πυκνά σχολικές τάξεις. Και η ίδια βεβαιώνει αυτό που εμπειρικά παρατηρούν καθηγητές και γονείς: «Τα παιδιά από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο παρουσιάζουν το τελευταίο διάστημα μια διαφορετική ωριμότητα», λέει στην «Κ». «Τα παιδιά συζητούν πιο σοβαρά θέματα, μοιάζουν πιο συνειδητοποιημένα απ’ ό,τι στο παρελθόν». Οπως λέει, ωστόσο, αυτό έχει δύο πλευρές. «Το θετικό είναι ότι τα παιδιά δείχνουν να έχουν αντίληψη της πραγματικότητας, να βρίσκονται “μέσα” στην κατάσταση που ζει η χώρα, οι οικογένειές τους. Από την άλλη, είναι φανερό ότι έχει οξυνθεί το συναίσθημα του φόβου και της ανασφάλειας, με αποτέλεσμα να έχει περιοριστεί ο αυθορμητισμός τους». Θα πρέπει να υπάρξει ισορροπία, αναφέρουν οι ειδικοί, η παιδική ηλικία είναι καθοριστική για την εξέλιξη της ζωής τους.

Τη χρυσή αυτή τομή πρέπει να αναζητήσει κάθε γονιός ξεχωριστά, με τη βοήθεια φυσικά των δασκάλων και των καθηγητών. «Για εμάς, η λύση είναι η συζήτηση, το να μην αφήνουμε σκοτεινά σημεία ή ευκαιρίες ο φόβος να διογκώνεται στο μυαλό των παιδιών», λέει η κ. Λεφάκη. «Συζητάμε πολύ ούτως ώστε αφ’ ενός τα παιδιά να προετοιμάζονται για ένα δυσάρεστο ενδεχόμενο, την απώλεια μέρους του εισοδήματός μας για παράδειγμα, και αφ’ ετέρου να εκδηλώνουν τις απορίες τους με άνεση. Από την πλευρά μας, προσπαθούμε με τον άντρα μου να τους εμφυσήσουμε μια νέα νοοτροπία, να εκτιμούν αυτά που έχουν και να μη διαμαρτύρονται. Να μην είναι καταναλωτικές και να διαμαρτύρονται μπροστά στην αισχροκέρδεια. Φυσικά, έχουν κοπεί και τα πολλά πολλά από το κυλικείο του σχολείου. Ενα καλό πρωινό μπορεί να τις κρατήσει ώς το μεσημέρι που θα φάμε μαζί στο σπίτι».

Σχετικές έρευνες


Το γεγονός ότι η ανεμελιά έχει δώσει τη θέση της στο άγχος για τους Ελληνες μαθητές αποτυπώνεται και στις τελευταίες έρευνες. Πρόσφατη μελέτη του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής αποκάλυψε ότι δύο στα τρία κορίτσια και ένα στα δύο αγόρια 15 έως 18 ετών αναφέρουν ότι τους τελευταίους έξι μήνες παρουσίασαν κάποιο ψυχοσωματικό σύμπτωμα με συχνότητα τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.

Για την ανακούφιση των συμπτωμάτων, τρεις στους πέντε εφήβους, κυρίως κορίτσια, καταφεύγουν σε φάρμακα. Τα συμπτώματα που αναφέρονται συχνότερα είναι θυμός και γκρίνια (32,3%), νευρικότητα (32%), ακεφιά (22,3%), δυσκολία συγκέντρωσης στο αντικείμενο εργασίας (21,7%), πονοκέφαλος (17,9%), δυσκολία στον ύπνο (13,6%), πόνος στη μέση (9,3%), πόνος στο στομάχι (7,6%) και ζαλάδα (7,6%).

Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2012

Τοπία που κόβουν την ανάσα...

...από την Αλμπέρτα, επαρχία Καναδά!


Ευχαριστούμε τη φίλη και συνάδελφο Φ.Π., που μας έστειλε τον παραπάνω σύνδεσμο!

Τρίτη, 10 Ιανουαρίου 2012

Η Λίτσα Ψαραύτη, βραβευμένη συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας, στα Γιάννενα

1) Εκδήλωση με θέμα: «Καινοτόμες δράσεις ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας των μαθητών-γνωριμία με τη συγγραφέα Λίτσα Ψαραύτη». 

Το γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε Ιωαννίνων, σε συνεργασία με τα 1ο & 2ο Πρότυπα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Π.Τ.Δ.Ε, 5ο & 8ο Δ.Σ με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα και το 12ο Δ.Σ Ιωαννίνων διοργανώνει την Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012, στις 6.30μ.μ, εκδήλωση με θέμα: «Καινοτόμες δράσεις ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας των μαθητών-γνωριμία με τη συγγραφέα Λίτσα Ψαραύτη» στην Αίθουσα «Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος» στη Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία.
Στο πλαίσιο της θεσμοθέτησης από το Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων του Νέου Σχολείου, καθιερώνεται ο θεσμός της φιλαναγνωσίας. Ανταποκρινόμενοι στις νέες προκλήσεις οργανώνουμε εκδήλωση με την οποία θα προσπαθήσουμε να εξοικειώσουμε το μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και να εδραιώσουμε μια φιλική σχέση με την παιδική λογοτεχνία. Στο πλαίσιο αυτό καλέσαμε να μας στηρίξει και να μας ενισχύσει πνευματικά η λογοτέχνης παιδικών βιβλίων κα. Λίτσα Ψαραύτη.
Η εκδήλωση απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων της Α/θμιας Εκπαίδευσης, στους φοιτητές των αντίστοιχων τμημάτων εκπαίδευσης καθώς επίσης και στους μαθητές και τους γονείς τους.
Στόχος όλων μας είναι να αναπτύξουμε τη δημιουργική σκέψη μαθητή, να δραστηριοποιήσουμε τη φαντασία του και την εφευρετικότητά του, να εμπλουτίσουμε την αισθητική του καλλιέργεια και τέλος να καλλιεργήσουμε τη γλωσσική του έκφραση με σκοπό την πλήρη συγκρότηση της προσωπικότητας του.
Επιπρόσθετα σε όλα τα παραπάνω, έρχονται οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν ως υποστηρικτές, εμψυχωτές, συναναγνώστες και διαμεσολαβητές ανάμεσα στο βιβλίο και το μαθητή. Προαπαιτούμενο για μια σωστή και ολοκληρωμένη παιδεία είναι η αισθητική καλλιέργεια του ατόμου και το Νέο Σχολείο με όχημα τη Λογοτεχνία μπορεί να συμβάλλει σε αυτό.
Την εκδήλωση θα στηρίξει η κορυφαία, πολυγραφότατη και δημοφιλής συγγραφέας παιδικών Λογοτεχνικών βιβλίων κα. Λίτσα Ψαραύτη και θα συνομιλήσει με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς.

2) Εκδήλωση για τη βραβευμένη συγγραφέα Παιδικής Λογοτεχνίας κ.Λίτσα Ψαραύτη
Το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών στο πλαίσιο του μαθήματος Παιδική Λογοτεχνία καλεί τη συγγραφέα Λίτσα Ψαραύτη και οργανώνει εκδήλωση για το έργο της την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012, 3-4.30 στην Αίθουσα Σεμιναρίων πρώτος όροφος,είσοδος Νηπιαγωγών, κτίριο Παιδαγωγικό. 

Οι οδοιπόροι και το τσεκούρι (Μύθοι Αισώπου)

Κάποτε, δυο φίλοι ξεκίνησαν για κάποια δουλειά τους και περπατούσαν συζητώντας.
Εκεί που βάδιζαν, μέσα σ' ένα δάσος, ο ένας απ' αυτούς πρόσεξε πως κάτι γυάλιζε ανάμεσα στα χόρτα. Έσκυψε να δει τι ήτανε και σήκωσε ένα τσεκούρι ολοκαίνουριο.
- Βρήκαμε ένα τσεκούρι! φώναξε χαρούμενος ο σύντροφός του.
Εκείνος όμως, που είχε βρει το τσεκούρι ταράχτηκε και λέει:
- Να μη λες βρήκαμε ένα τσεκούρι, μόνο να λες: βρήκες ένα τσεκούρι.
Αλλά, καθώς προχωρούσαν, αντάμωσαν τρεις-τέσσερις ξυλοκόπους, που είχανε χάσει το καινούργιο τους τσεκούρι κι έψαχναν να το βρουν. Όταν είδαν τους δυο οδοιπόρους, που ο ένας τους κρατούσε το τσεκούρι, έπεσαν πάνω τους θυμωμένοι.
- Χαθήκαμε! φώναξε εκείνος που είχε βρει το κρατούσε στα χέρια του.
Γυρίζει τότε ο φίλος του και του λέει:
- Να μη λες χαθήκαμε, να λες: χάθηκα! Ούτε όταν βρήκες το τσεκούρι με ήθελες για σύντροφό σου, ούτε τώρα που θα σου το πάρουν και θα φας και ξύλο θέλω να μ' έχεις σύντροφό σου!

Κυριακή, 8 Ιανουαρίου 2012

Διαβάζοντας την τελευταία στιγμή...!

Φοβάμαι μήπως όλοι μας αύριο θα είμαστε κάπως έτσι....


Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2012

"Δέντρα σκεπασμένα με πάγο" στην Ιαπωνία

Θα μπορούσε ποτέ ένα «τέρας» να είναι όμορφο; Η απάντηση είναι μάλλον «ναι», ειδικά όταν μιλάμε για τα εκπληκτικής ομορφιάς «χιονισμένα-τέρατα» της Ιαπωνίας, που δεν είναι άλλο από τα καλυμμένα με παχύ στρώμα χιονιού δέντρα, γνωστά ως «juhyou». Το φυσικό θέαμα σου κόβει κυριολεκτικά την ανάσα. 
Κάθε χρόνο, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, τα «χιονισμένα-τέρατα» εμφανίζονται στις πλαγιές των βουνών στις βόρειες επαρχίες της Ιαπωνίας. Εκατοντάδες τουρίστες επισκέπτονται την περιοχή για να θαυμάσουν το εντυπωσιακό τοπίο. 

Κάθε «παγωμένο γλυπτό» είναι μοναδικό καθώς η Μητέρα Φύση χρησιμοποίει ως εργαλεία τον δυνατό άνεμο, παχιά στρώματα χιονιού και πάγου.

Η λέξη «juhyou» σημαίνει «δέντρα σκεπασμένα με πάγο» και το φαινόμενο αυτό προσελκύει πολλούς επισκέπτες στα θέρετρα σκι της περιοχής.

Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2012

Η τέχνη ...στο νερό!

Περισσότερη άσκηση, καλύτεροι βαθμοί

Η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει τις σχολικές επιδόσεις σε παιδιά και εφήβους σύμφωνα με νέα μελέτη
 Tο αρχαίο ρητό «νους υγιής εν σώματι υγιεί» αποδεικνύεται για άλλη μια φορά αληθινό. Ομάδα ειδικών, αναλύοντας πολλές μελέτες από τρεις χώρες, διαπίστωσε ότι οι έφηβοι και τα παιδιά που είναι σωματικά πιο δραστήρια παίρνουν καλύτερους βαθμούς στο σχολείο.
Οι επιστήμονες τονίζουν ότι, αν και τα ακριβή αίτιά της δεν είναι ακόμη γνωστά, η σύνδεση της σωματικής άσκησης με τις καλύτερες επιδόσεις στα μαθήματα είναι εμφανής στις μελέτες που ανέλυσαν. Θεωρούν ότι η διεξαγωγή λεπτομερέστερων ερευνών είναι απαραίτητη για να μας αποκαλύψει ποιο είδος άσκησης και σε ποιες «δόσεις» μπορεί να φέρει το «άριστα».
Σώμα και νους σε δράση
Οι ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Αμστερνταμ (Vrije Universiteit ή VU) οδηγήθηκαν στο να διερευνήσουν τη σχέση της σωματικής δραστηριότητας με τις σχολικές επιδόσεις εξ αιτίας της ανησυχίας ότι η πίεση προς τα παιδιά για να γίνουν καλύτεροι μαθητές τα «ακινητοποιεί» στα θρανία εις βάρος της σωματικής άσκησής τους.
Επέλεξαν για τη μετα-ανάλυσή τους συνολικά 14 μελέτες – 12 εξ αυτών είχαν διεξαχθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, μια στον Καναδά και μια στη Νότια Αφρική – οι οποίες είχαν εξετάσει από 53 ως και 12.000 συμμετέχοντες ηλικίας από 6 ως 18 ετών. Η περίοδος παρακολούθησης κυμαινόταν από τις οκτώ εβδομάδες ως και περισσότερο από πέντε χρόνια.
Η μελέτη τους, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine», καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι ενδείξεις υπέρ της θετικής επίδρασης της άθλησης στις σχολικές επιδόσεις είναι ισχυρές.
Καλύτερη ροή του αίματος και πειθαρχία
Αν και με τα υπάρχοντα στοιχεία οι ειδικοί δεν μπορούν να εξακριβώσουν τα αίτια αυτής της επίδρασης υποπτεύονται ότι μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι η άσκηση αυξάνει τη ροή του αίματος και του οξυγόνου προς τον εγκέφαλο, οδηγώντας στη βελτίωση των γνωστικών λειτουργιών.
Επίσης η σωματική δραστηριότητα φαίνεται ότι μειώνει το στρες και δημιουργεί καλύτερη διάθεση, οπότε ενδεχομένως να βοηθάει τα παιδιά να συμμετέχουν με μεγαλύτερη ευχαρίστηση στο μάθημα.
Μια άλλη παράμετρος μπορεί τέλος να είναι η «διαμόρφωση χαρακτήρα» μέσα από την άθληση. «Τα παιδιά που μαθαίνουν να συμμετέχουν στα αθλήματα μαθαίνουν επίσης να υπακούουν σε κανόνες» τόνισε η Αμίκα Σινγκ, επικεφαλής της μελέτης. «Αυτό ίσως σημαίνει ότι είναι πιο πειθαρχημένα και μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα στα μαθήματα».
Ποιο είδος άσκησης φέρνει το «άριστα»;
Οι ερευνητές συνιστούν ότι πρέπει να διεξαχθούν περισσότερες, και πιο εξειδικευμένες μελέτες ώστε η σχέση της σωματικής άσκησης με τις σχολικές επιδόσεις να διερευνηθεί καλύτερα και να μπορέσουμε να αντλήσουμε τα μέγιστα οφέλη από αυτήν.
«Ο κόσμος πάντα ρωτάει, “πόση άσκηση πρέπει να κάνω για να πάρω άριστα;” Δεν γνωρίζουμε την απάντηση, αλλά θα θέλαμε να τη μάθουμε» τόνισε η κυρία Σινγκ.
«Τα παιδιά θα πρέπει να είναι σωματικά δραστήρια για τουλάχιστον μια ώρα την ημέρα για λόγους υγείας» πρόσθεσε η ειδικός. «Πρέπει όμως επίσης να εξετάσουμε και άλλα πράγματα, όπως το ποιο είδος σωματικών δραστηριοτήτων θα πρέπει να ασκούν, πότε θα πρέπει να τις ασκούν και για πόση ώρα».