Τετάρτη 29 Μαΐου 2013
Κυριακή 26 Μαΐου 2013
Αποτελέσματα διαγωνισμού "Doodle 4 Google" με θέμα «Η Ελλάδα μου»
Ολοκληρώθηκε ο φετινός διαγωνισμός "Doodle 4 Google", ο οποίος είχε ως
θέμα «Η Ελλάδα μου». Ο διαγωνισμός ήταν ανοιχτός για όλους τους μαθητές
στην Ελλάδα, από 6 ως 18 ετών, και είχε ως σκοπό να τους ενθαρρύνει να
χρησιμοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους για να σχεδιάσουν το λογότυπο
της Google. Το doodle που καλούνταν να σχεδιάσουν θα έπρεπε να
αντικατοπτρίζει την δική τους άποψη για την Ελλάδα. Κάθε ζωγραφιά
συνοδεύεται από σχετικό κείμενο που έχει γράψει ο ίδιος μαθητής.
Ο νικητής ονομάζεται
Αστέριος Ρέυνικ και είναι μαθητής του 2ου Δημοτικού Σχολείου
Λιτοχώρου. Το λογότυπο του Αστέριου, με τίτλο «Η Ελλάδα μου, ήλιος και
θάλασσα», ξεχώρισε ανάμεσα σε 60 συνολικά doodle, που είχαν περάσει στην
τελική φάση. «Ζωγράφισα το doodle με ένα μεγάλο ήλιο, τη θάλασσα και
την ελληνική σημαία γιατί για εμένα αυτά είναι η Ελλάδα», αναφέρει ο
Αστέριος.
Οι υπόλοιπες συμμετοχές που ξεχώρισαν στο βίντεο που ακολουθεί.
Δείτε εδώ τους φιναλίστ του διαγωνισμού.
Σάββατο 25 Μαΐου 2013
Πέμπτη 16 Μαΐου 2013
Τετάρτη 15 Μαΐου 2013
Μυκήνες-Ναύπλιο-Επίδαυρος: μια υπέροχη εκδρομή
Με
αφόρμηση το μάθημα της Ιστορίας που διδασκόμαστε στη Γ΄
Γυμνασίου αναλάβαμε το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο "Ναύπλιο: πρώτη πρωτεύουσα του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους". Μεταξύ των άλλων δημιουργήσαμε το παρακάτω
σχετικό βίντεο.
Τρίτη 14 Μαΐου 2013
"Ελένη" του Ευριπίδη σε κινούμενα σχέδια
Με αφόρμηση το μάθημα "Ελένη" του Ευριπίδη που διδασκόμαστε στη Γ΄ Γυμνασίου αναλάβαμε το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο "Μια περιήγηση στο αρχαίο ελληνικό θέατρο". Μεταξύ των άλλων δημιουργήσαμε το παρακάτω σχετικό βίντεο με κινούμενα σχέδια.
Σάββατο 11 Μαΐου 2013
Γυρίζει το κεφάλι της κατά 180 μοίρες...
Καταφέρνει να γυρίσει το κεφάλι της 180 μοίρες, και μάλιστα ποζάρει υπερήφανη για το κατόρθωμά της.
Ο λόγος για την κουκουβάγια ονόματι Minerva, η οποία προκάλεσε με τα «τερτίπια» της το ενδιαφέρον των θεατών στο World Bird Sanctuary στο Μισούρι των ΗΠΑ.
Τη σκηνή απαθανάτισε η φωτογράφος Lisa Kee, η οποία, όπως δήλωσε, «οι κουκουβάγιες ενθουσιάζονται με το θόρυβο της φωτογραφικής μηχανής και γυρίζουν ασυναίσθητα το κεφάλι τους ανάποδα. Το θέαμα είναι εκπληκτικό και παράδοξο και δεν είναι λίγοι αυτοί που νομίζουν ότι η εικόνα είναι επεξεργασμένη με photoshop».
Σημειώνεται ότι οι κουκουβάγιες δεν μπορούν να κουνήσουν τα μάτια τους, λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, κάτι που τους επιτρέπει να βλέπουν το θήραμά τους στο σκοτάδια, αλλά ο λαιμός τους είναι τόσο εύκαμπτος που τους επιτρέπει να στρέψουν το κεφάλι τους κατά 180 μοίρες.
Τρίτη 7 Μαΐου 2013
Διαδικτυακές περιηγήσεις στην Ακρόπολη
Αυτή η γλαύκα δεν μοιάζει με τις ακίνητες των μουσείων. Ούτε είναι μαρμάρινη.
Κινείται διαρκώς πάνω - κάτω, είναι ιπτάμενη, χαριτωμένη και αναλαμβάνει
αποστολές συλλογής δεδομένων. Με το που της δίνεις την εντολή, ένα κλικ δηλαδή
με το mouse του υπολογιστή, ανοίγει ορίζοντες γνώσης. Πεδίο της; Η σύγχρονη
τεχνολογία και πώς χρησιμοποιείται στην αναστήλωση των μνημείων της
Ακρόπολης.
Πατήστε εδώ για το παιχνίδι.
Σε πέντε ενότητες
Στα παιδιά είναι ιδιαίτερα αγαπητή γιατί θυμίζει ήρωα κόμικς. Στην ουσία
είναι η πρωταγωνίστρια μιας εφαρμογής που αναπτύχθηκε από τον Τομέα Ενημέρωσης
και Εκπαίδευσης της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, στο πλαίσιο του
EΣΠΑ 2007-2013. Καθοδηγεί τους μικρούς χρήστες σε όλες τις ενότητες της
εφαρμογής. Αποστολή τους είναι να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα σχεδιασμού της και
να κερδίσουν το βραβείο συμμετοχής. Κάτι που προϋποθέτει γνώση για τις
λεπτομέρειες της αποκατάστασης των μνημείων της Ακρόπολης, η οποία παρουσιάζεται
μέσα από πέντε θεματικές ενότητες: το ταξίδι, τη βοήθεια, το πλήρωμα, τη δράση
και το μέλλον.
Κάθε ενότητα περιλαμβάνει την προετοιμασία, τη δοκιμασία, το παιχνίδι. Η
Γλαύκα αναλαμβάνει να γνωρίσει στα παιδιά αυτό που καμιά φορά δεν μπορούν να
πουν πειστικά οι μεγάλοι. Τους μιλά για τις φθορές των μνημείων της Ακρόπολης,
τις αιτίες, τις επεμβάσεις που έγιναν για τη «θεραπεία» τους και τις δυνατότητες
της τεχνολογίας. (http://www.ysma.gr/theglafkaproject)
Η Ασημίνα Λεοντή που εργάστηκε μαζί με την υπεύθυνη του τμήματος Ειρήνη
Καϊμάρα και την έμπειρη Κορνηλία Χατζηασλάνη, η οποία αν και συνταξιοδοτήθηκε
προσφέρει τη βοήθειά της, λέει στην «Κ» πως το θέμα των έργων και των
αναστηλώσεων ενδιαφέρει πολύ τα παιδιά. Το διαπίστωσαν τον Μάρτιο του 2012 στο
διήμερο πρόγραμμα στην Ακρόπολη, στο οποίο συμμετείχαν 21 σχολεία, 650 μαθητές
και 20 εκπαιδευτικοί. «Ανεβάσαμε τα παιδιά στον βράχο, τα βάλαμε στα εργοτάξια,
άκουσαν τους ανθρώπους που εργάζονται σ’ αυτά, εντυπωσιάστηκαν από τον αριθμό
των ειδικοτήτων. Αυτό είναι και μία από τις ενότητες της εφαρμογής. Η βιωματική
εμπειρία τα συγκινεί. Μια εμπειρία που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουν κάποια
πράγματα, όπως σημείωσαν τα ίδια στο ερωτηματολόγιο».
Τετάρτη 1 Μαΐου 2013
Τρίτη 30 Απριλίου 2013
Δευτέρα 29 Απριλίου 2013
Ερευνητική Εργασία: "Μονή Γηρομερίου: Από το χθες στο σήμερα"
πηγή: Θρησκευτικά
Ομάδα μαθητών της Α΄ Λυκείου Φιλιατών Θεσπρωτίας ασχολήθηκε κατά το τρέχον σχολικό έτος 2012-2013 στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας με το θέμα: "Μονή Γηρομερίου: Από το χθες στο σήμερα". Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού που συγκέντρωσαν και δημιούργησαν οι μαθητές αναρτήθηκε σε ιστολόγιο που έφτιαξαν ειδικά για το σκοπό αυτό. Στο ιστολόγιο αυτό μπορείτε να βρείτε ιστορικά στοιχεία της Μονής Γηρομερίου, φωτογραφίες και ζωγραφιές της Μονής, παιχνίδια με ερωτήσεις που σχετίζονται με τη Μονή αλλά και τρία βίντεο που οι μαθητές τράβηξαν κατά την επισκεψή τους στο Γηρομέρι. Στα βίντεο μπορεί κανείς να δει: α) Αναλυτική περιγραφή του ιστορικού της Μονής Γηρομερίου, β) Τον τόπο άσκησης του ιδρυτή της Μονής Οσίου Νείλου και γ) Μία συνέντευξη μαθητών με τον ηγούμενο της Μονής Αρχιμανδρίτη Μεθόδιο για ζητήματα της μοναχικής και πνευματικής ζωής αλλά και άλλα ζητήματα που αφορούν τη ζωή των νέων.
Επισκεφθείτε το ιστολόγιο στη διεύθυνση
Ετικέτες
μαθήματα,
ο τόπος μας,
σενάρια μαθημάτων
Σάββατο 27 Απριλίου 2013
Τρίτη 23 Απριλίου 2013
Κυριακή 21 Απριλίου 2013
"Αφήστε τα παιδιά να παίξουν"
Στο προαύλιο της οδού Ιπποκράτους, επικρατεί ο γνωστός για την ώρα
πανζουρλισμός. Ακούραστος, παρά το τζετ λαγκ, ο Τομ Χόμπσον, περισσότερο
γνωστός ως Teacher Tom, συμμετέχει ενεργά στα δρώμενα. Από την πρώτη
κιόλας μέρα που βρέθηκε στην Αθήνα, προσκεκλημένος του σχολείου Dorothy
Snot, κατάφερε να συνεννοείται περίφημα με τα παιδιά. «Στην αρχή
σάστισα, γιατί δεν ξέρω τίποτα άλλο στα ελληνικά εκτός από “ευχαριστώ”
και “παρακαλώ”», λέει στην «Κ». «Μετά όμως άρχισα να παίζω μαζί τους και
ως γνωστόν το παιχνίδι είναι οικουμενική γλώσσα».
Ο Τομ Χόμπσον θεωρείται σήμερα ο καλύτερος δάσκαλος προσχολικής αγωγής
στον κόσμο. Το «αιρετικό» σύνθημά του: «Αφήστε τα παιδιά να παίξουν!».
Στο περίφημο Woodland Park, το συνεργατικό σχολείο του Σιάτλ όπου
δουλεύει, δεν γίνεται μάθημα, τουλάχιστον όχι με την παραδοσιακή έννοια.
«Το παιχνίδι είναι το μάθημα», εξηγεί. «Το παιχνίδι είναι το εργαλείο
που θα τους ανάψει τη φλόγα, θα τους κάνει περίεργους για τον κόσμο. Η
αντίληψη ότι τα παιδιά είναι άδεια δοχεία που απλά περιμένουν να τα
γεμίσουν υπονοεί ότι τα παιδιά δεν είναι ολοκληρωμένοι άνθρωποι. Δεν
μπορώ εγώ να πω σε ένα παιδί τι να μάθει. Η δουλειά μας είναι να τα
κρατάμε ασφαλή, να τα αγαπάμε, να τα παρατηρούμε και να τους δίνουμε τη
μικρή ώθηση που θα χρειαστούν για να μάθουν αυτά που τα ίδια θέλουν να
μάθουν».
Ανασύρει διαρκώς πραγματικά παραδείγματα από τη 14χρονη εμπειρία του στο
σχολείο. «Κάποια παιδιά μαθαίνουν να μιλάνε 18 μηνών, άλλα 4 ετών, όλο
το φάσμα είναι φυσιολογικό. Ποιος είμαι εγώ να τους πω ότι πρέπει να
έχουν κάνει το ένα ή το άλλο σε μια συγκεκριμένη ηλικία; Κάποια παιδιά
διαβάζουν στα δύο χρόνια και άλλα δεν ξέρουν καν τα γράμματα ώς τα
πέντε, αλλά είναι ιδιοφυή στο να κάνουν νέους φίλους. Γιατί να
ανησυχούμε τόσο πολύ όταν όλα θα έχουν φτάσει στο ίδιο σημείο μετά τα 10
περίπου; Γιατί να τους κλέψουμε την παιδική ηλικία;».
Ο Χόμπσον διαμόρφωσε την παιδαγωγική του προσέγγιση εμπειρικά. Αλλωστε,
μέχρι τα 40 του, εργαζόταν ως προπονητής baseball. Οταν στη γυναίκα του
προσφέρθηκε μια καλή θέση σε άλλη πόλη, αποφάσισαν να είναι αυτός που θα
αφήσει τη δουλειά και θα μείνει σπίτι να μεγαλώσει τη δίχρονη κόρη
τους. Κάπως έτσι, ως μπαμπάς, βρέθηκε στο Woodland Park, ένα κέντρο
προσχολικής αγωγής που διοικείται από τους γονείς, οι οποίοι -ανάλογα με
τις ικανότητές τους- είναι και οι δάσκαλοι και οι φροντιστές. Ο Τομ
ήταν τόσο καλός σε αυτό που έκανε, που όταν η κόρη του «αποφοίτησε» μετά
τρία χρόνια, οι άλλοι γονείς τον παρακάλεσαν να μείνει!
Μπορεί οι γονείς να πληρώνουν, όμως οι απόλυτοι άρχοντες είναι τα
παιδιά. «Τα παιδιά αποφασίζουν ποιους κανόνες θα τηρούν στη διάρκεια της
χρονιάς, π.χ. “δεν δαγκώνουμε”, “δεν βρίζουμε” κ.λπ. Θα πρέπει να
υπάρχει ομοφωνία». Θυμάται μια ιστορία και γελάει. «Ενα παιδί, φέτος,
μου ζητούσε να αλλάξει ένας κανόνας. Ηθελε να μπορεί να πει μια βρισιά.
Τα άλλα παιδιά δεν συμφωνούσαν, οπότε η... ρύθμιση δεν πέρασε. Ερχεται
μια μέρα και μου φέρνει ένα χαρτί. Για πρώτη φορά είχε γράψει γράμματα.
Ηταν ανορθόγραφο, αλλά είχε γράψει κάτι όπως “η Εριν σκαλίζει τη μύτη
της”. “Δεν καταπάτησα τον κανόνα”, μου είπε. “Το έγραψα, δεν το είπα”!
Εμαθε να γράφει απλά και μόνο για να σπάσει τον κανόνα».
Δικαίωμα στα λάθη
Αυτή είναι η ουσία της δικής του εκπαίδευσης. «Οι περισσότεροι ανησυχούν
για το πώς θα μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν και πώς θα μάθουν
βασικές μαθηματικές έννοιες. Εχει
Πέμπτη 18 Απριλίου 2013
Οι Κρουντς
Οι Κρουντς είναι μια προϊστορική κωμική περιπέτεια, η οποία ακολουθεί
την πρώτη οικογένεια του πλανήτη στο ξεκίνημα ενός μοναδικού ταξιδιού,
όταν η σπηλιά που τους προστάτευε καταστράφηκε. Διασχίζοντας εκπληκτικά
τοπία, οι Κρουντς ανακαλύπτουν έναν απίστευτο νέο κόσμο γεμάτο από
φανταστικά πλάσματα -- και οι απόψεις τους θα αλλάξουν για πάντα.
Τρίτη 16 Απριλίου 2013
Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων μέσα από τη "Μηχανή του χρόνου"
1913-2013: 100 χρόνια από την απελευθέρωση των Ιωαννίνων (21 Φλεβάρη)
Ετικέτες
ημέρες εορτασμού,
λογοτεχνία Γ΄ γυμνασίου,
ο τόπος μας
Δευτέρα 15 Απριλίου 2013
Τα Μαθηματικά υδρεύουν τη Σάμο!
«Τα μαθηματικά φέρνουν κοντά το νερό στη Σάμο» είναι ο
τίτλος της εικονοκινητικής ταινίας που δημιούργησαν οι
Θ.Π. Τάσιος, ο Ν. Μήκας και ο Γ. Πολύζος της Εταιρείας Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (ΕΜΑΕΤ) που χρηματοδοτήθηκε από τον Σύνδεσμο Τεχνικών Εταιριών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ).
Η ταινία είναι αφιερωμένη στο Ευπαλίνειο όρυγμα, μια σήραγγα 1.036 μέτρων κοντά στο Πυθαγόρειο της Σάμου, η οποία κατασκευάστηκε έπειτα από εντολή του τυράννου Πολυκράτη τον 6ο αιώνα π.Χ. με σκοπό να μεταφερθεί νερό από την πηγή που βρισκόταν πίσω από το βουνό στην πρωτεύουσα της Σάμου. Το υδραγωγείο λειτουργούσε στο νησί για περίπου 1.000 χρόνια.
Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει αιώνες μετά την κατασκευή του είναι το γεγονός ότι η σήραγγα διανοίχθηκε από τα 2 άκρα της συγχρόνως. Η συνάντηση των 2 τμημάτων κάτω από την κορυφή του βουνού πραγματοποιήθηκε με μαθηματική ακρίβεια, παρά το γεγονός ότι οι γεωλογικές συνθήκες ανάγκασαν τον Μηχανικό Ευπαλίνο να εκτραπεί πολλές φορές από την ευθυγραμμία.
Η θετική έκβαση του έργου οφείλεται στην γνώση της Γεωμετρίας, της Τοπογραφίας, της Γεωδαισίας και της Οπτικής που κατείχαν οι αρχαίοι Έλληνες από τον 6ο αιώνα π.Χ.
Μοναδική πηγή για το Ευπαλίνειο όρυγμα είναι ο Ηρόδοτος, ο οποίος περιγράφει και την κύρια αλλά και τη βοηθητική σήραγγα. Ο ίδιος, εντυπωσιασμένος από αυτό που είχαν κατασκευάσει οι Σάμιοι, είχε αναφέρει, «Οι Σάμιοι έχουν κατασκευάσει τα σημαντικότερα τεχνικά έργα όλης της Ελλάδος».
Θ.Π. Τάσιος, ο Ν. Μήκας και ο Γ. Πολύζος της Εταιρείας Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (ΕΜΑΕΤ) που χρηματοδοτήθηκε από τον Σύνδεσμο Τεχνικών Εταιριών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ).
Η ταινία είναι αφιερωμένη στο Ευπαλίνειο όρυγμα, μια σήραγγα 1.036 μέτρων κοντά στο Πυθαγόρειο της Σάμου, η οποία κατασκευάστηκε έπειτα από εντολή του τυράννου Πολυκράτη τον 6ο αιώνα π.Χ. με σκοπό να μεταφερθεί νερό από την πηγή που βρισκόταν πίσω από το βουνό στην πρωτεύουσα της Σάμου. Το υδραγωγείο λειτουργούσε στο νησί για περίπου 1.000 χρόνια.
Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει αιώνες μετά την κατασκευή του είναι το γεγονός ότι η σήραγγα διανοίχθηκε από τα 2 άκρα της συγχρόνως. Η συνάντηση των 2 τμημάτων κάτω από την κορυφή του βουνού πραγματοποιήθηκε με μαθηματική ακρίβεια, παρά το γεγονός ότι οι γεωλογικές συνθήκες ανάγκασαν τον Μηχανικό Ευπαλίνο να εκτραπεί πολλές φορές από την ευθυγραμμία.
Η θετική έκβαση του έργου οφείλεται στην γνώση της Γεωμετρίας, της Τοπογραφίας, της Γεωδαισίας και της Οπτικής που κατείχαν οι αρχαίοι Έλληνες από τον 6ο αιώνα π.Χ.
Μοναδική πηγή για το Ευπαλίνειο όρυγμα είναι ο Ηρόδοτος, ο οποίος περιγράφει και την κύρια αλλά και τη βοηθητική σήραγγα. Ο ίδιος, εντυπωσιασμένος από αυτό που είχαν κατασκευάσει οι Σάμιοι, είχε αναφέρει, «Οι Σάμιοι έχουν κατασκευάσει τα σημαντικότερα τεχνικά έργα όλης της Ελλάδος».
Κυριακή 14 Απριλίου 2013
Τετάρτη 10 Απριλίου 2013
Τρίτη 9 Απριλίου 2013
Μυκήνες-Ναύπλιο -Επίδαυρος (4-6 Απριλίου 2013)
Στα πλαίσια των πολιτιστικών μας προγραμμάτων "Ναύπλιο, η πρώτη πρωτεύουσα του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους" και "Αρχαίο ελληνικό θέατρο" οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου πραγματοποιήσαμε την τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή μας με προορισμό:
Μυκήνες -Ναύπλιο -Επίδαυρο.
Τα λόγια, για να περιγράψουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας, είναι λίγα...
Μυκήνες -Ναύπλιο -Επίδαυρο.
Τα λόγια, για να περιγράψουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας, είναι λίγα...
Κυριακή 7 Απριλίου 2013
Τα πλωτά σχολεία της Νιγηρίας
Εδώ η
πραγματικότητα ξεπερνάει κάθε φαντασία! Στην μακρινή Νιγηρία παιδιά από
φτωχογειτονιές παρακολουθούν τα μαθήματά τους σ΄αυτά τα υπέροχα πλωτά
σχολεία.
Τα κτίσματα έχουν κατασκευαστεί από ξύλο, και επιπλέουν
στο νερό επάνω σε μια βάση από 250 πλαστικά δοχεία. Η ηλεκτροδότηση γίνεται με
ηλιακούς συλλέκτες και κάθε κτήριο μπορεί να στεγάσει περίπου 100
μαθητές.
Κυριακή 31 Μαρτίου 2013
Περιμένοντας στην ουρά...
Είναι από τα πιο εκνευριστικά πράγματα το να περιμένεις σε κάπιοα ουρά για να εξυπηρετηθείς. Στις τράπεζες, στις υπηρεσίες, στο δρόμο περνούν ατελείωτες ώρες χαμένες! Κάποιοι προσπαθούν να βρούν τρόπο να επιλέξουν την κατάλληλη ουρά και έτσι να πετύχουν το στόχο τους νωρίτερα διατηρώντας βέβαια τους καλούς τους τρόπους. Το αποτέλεσμα δεν είναι βέβαια πάντα για καλό...
Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013
Το Κύπελλο του Σπύρου Λούη
Χρήσιμο για ενημέρωσή μας σχετικά με το πρόσωπο του ολυμπιονίκη Σπύρου Λούη και με την αναβίωση των Ολυμπιακών αγώνων αποτελεί το παρακάτω βίντεο. (Νεοελληνική Γλώσσα Α΄ Γυμνασίου, ενότητα 8η/ Νεοελληνική Λογοτεχνία Ά Γυμνασίου "Η νίκη του Σπύρου Λούη", Αγγ.Βαρελά).
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)