Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου 2010

Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2010

"Ο πρίγκηπας των νεφών" στα Γιάννενα!

Τον αστροφυσικό, μαθητή του Stephen Hawking και συγγραφέα του νέου best seller «Ο πρίγκιπας των Νεφών», Dr. Κριστόφ Γκαλφάρ, παρουσίασαν σήμερα στα Γιάννενα το βιβλιοπωλείο "Ελευθερουδάκης" και οι εκδόσεις Καλέντη. Πρόκειται για ένα βιβλίο που απέσπασε ήδη το Βραβείο Επιστημονικού Νεανικού Βιβλίου του Υπουργείου Παιδείας της Γαλλίας, αλλά και το Βραβείο Καλύτερου Νεανικού Μυθιστορήματος. Είναι ένα ονειρικό μυθιστόρημα που «πατάει όμως τα πόδια του» με επιστημονική «σιγουριά» στη Γη, μια συναρπαστική ιστορία για παιδιά και νέους από 10 ετών και άνω. Ταυτόχρονα αποτελεί πηγή έμπνευσης για το διάσημο συγγραφέα και του δίνει την ευκαιρία να έρχεται σε επαφή με τους νεαρούς αναγνώστες του σε κάθε γωνιά του κόσμου και να συζητά για το μέλλον του πλανήτη που μας φιλοξενεί.

Γιατί ο ουρανός φαίνεται γαλάζιος την ημέρα και κόκκινος το δειλινό; Τι κρύβεται μέσα στο μαύρο σκοτάδι της νύχτας, ανάμεσα στ’ αστέρια; Γιατί τα σύννεφα είναι λευκά; Με ποιο τρόπο κατανέμεται η ηλιακή ενέργεια στην ατμόσφαιρα; Πώς σχηματίζονται οι τροπικοί κυκλώνες;
O Τρίσταμ Ντρέικ έχει γεννηθεί σ’ ένα σύννεφο, μερικά χιλιόμετρα πάνω από τον ωκεανό. Το χωριό του φτιάχτηκε μακριά από τον υπόλοιπο κόσμο για να κρυφτεί εκεί η Μυρτίλη, η κόρη του βασιλιά των Νεφών του Βορρά, που τον έχει εκθρονίσει ένας βάναυσος Τύραννος. Όταν κάποια μέρα τα στρατεύματα του δικτάτορα ανακαλύπτουν το σύννεφό τους και συλλαμβάνουν τους κατοίκους του, οι μόνοι που θα καταφέρουν να διαφύγουν είναι ο Τρίσταμ και ο φίλος του ο Τομ. Οι δυο φίλοι, αναζητώντας τη Μυρτίλη, θα ανακαλύψουν το καταχθόνιο σχέδιο του Τυράννου, που είναι να μεταβάλει το κλίμα της Γης και να το χρησιμοποιήσει ως πολεμικό όπλο. Για να εμποδίσουν τον Τύραννο, ο Τρίσταμ και οι φίλοι του θα χρειαστεί να διασχίσουν τον ουρανό, να κατανοήσουν τι είναι και πώς δημιουργούνται οι κεραυνοί και τα σύννεφα, τι κρύβεται τη νύχτα ανάμεσα στ’ αστέρια, για ποιο λόγο ο Ήλιος είναι λευκός όταν τον κοιτάζεις από το διάστημα και γιατί το χρώμα του ουρανού είναι γαλάζιο…

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010

Διαγωνισμός ζωγραφικής με θέμα «Γήπεδο: Τόπος ψυχαγωγίας, όχι βίας»

Στο πλαίσιο συμμετοχής του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στην πρωτοβουλία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια, για την πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων βίας σε αθλητικούς χώρους, προκηρύσσεται Διαγωνισμός Ζωγραφικής με θέμα «Γήπεδο: τόπος ψυχαγωγίας, όχι βίας», ο οποίος απευθύνεται στους μαθητές των Γυμνασίων όλης της χώρας. Τη σχετική απόφαση υπέγραψε σήμερα η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου. Στόχος του Διαγωνισμού είναι να επικοινωνήσει στους μαθητές το μήνυμα της συναδέλφωσης και της ειρηνικής συνύπαρξης στους αθλητικούς χώρους.
Συγκεκριμένα για τη διαδικασία συμμετοχής στον διαγωνισμό, ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου επιλέγει ένα έργο που θα εκπροσωπήσει το σχολείο και το αποστέλλει στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέχρι τις 25 Οκτωβρίου 2010. Στη συνέχεια, με πρωτοβουλία του Υπεύθυνου Πολιτιστικών Θεμάτων συγκροτείται εθελοντική ομάδα, η οποία επιλέγει ένα έργο για να εκπροσωπήσει τον Νομό και το αποστέλλει στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση, μέχρι τις 3 Νοεμβρίου 2010. Ακολούθως, επιλέγεται ένα έργο από επιτροπή -στην οποία τιμητικά θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ειδικοί στον χώρο της τέχνης- για να εκπροσωπήσει την Περιφέρεια και αποστέλλεται το αργότερο έως τις 10 Νοεμβρίου 2010, στην διεύθυνση ΣΕΠΕΔ του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Οι μαθητές των οποίων τα έργα θα εκπροσωπήσουν τις δεκατρείς Περιφέρειες της χώρας θα βραβευθούν σε ειδική τελετή, που θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2010.

Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου 2010

Μια μέρα σ' ένα αρχαίο νομισματοκοπείο!

Το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010 η Alpha Bank και η ΙΒ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, στο πλαίσιο της εκθέσεως "ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ. ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΕΩΣ ΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ", που πραγματοποιείται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων έως την 31 Οκτωβρίου 2010, διοργανώνουν μία εκπαιδευτική δράση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων που απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικες. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να περιηγηθεί στον εκθεσιακό χώρο των νομισμάτων από τους αρχαιολόγους, να γνωρίσει την ιστορία και τα νομίσματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και να προμηθευτεί τα σχετικά εκπαιδευτικά φυλλάδια. Επιπλέον με τη βοήθεια αρχαιολόγων και φοιτητών του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στον Κήπο του Μουσείου, τα παιδιά, θα γνωρίσουν τη διαδικασία παραγωγής των αρχαίων νομισμάτων, με τη χρήση εποπτικού υλικού. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να κατασκευάσουν μόνοι τους ένα τετράδραχμο του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ένα τετράδραχμο της πόλεως των Αθηνών (την περίφημη αθηναϊκή γλαύκα), χρησιμοποιώντας αντίγραφα μητρών αρχαίων νομισμάτων, να σχεδιάσουν το δικό τους νόμισμα παίρνοντας ερεθίσματα από αρχαίες και σύγχρονες παραστάσεις νομισμάτων, να γνωρίσουν παραστάσεις αρχαίων νομισμάτων χρησιμοποιώντας σφραγίδες και να τοποθετήσουν σε έναν μαγνητικό χάρτη νομίσματα αρχαίων ελληνικών πόλεων.
Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων
Πλατεία 25ης Μαρτίου 6, Ιωάννινα Ώρες προσελεύσεως: 11.00, 12.00 και 13.00

'Εκθεση για το Μ.Αλέξανδρο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων

Την Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010 τελειώνει η έκθεση “ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ. ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΕΩΣ ΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ” που συνδιοργανώνουν η Alpha Bank και η ΙΒ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων. Η έκθεση αναφέρεται στην ιστορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου μέσω των νομισμάτων του και στις επιδράσεις τους στον αρχαίο κόσμο, ακόμη και μετά τον θάνατό του. Παρουσιάζει 220 χρυσά, αργυρά και χάλκινα νομίσματα από τη Μακεδονία, από τα ελληνιστικά βασίλεια που δημιουργήθηκαν μετά τον θάνατό του, το πλήθος των αλεξάνδρειων τετραδράχμων και τις απομιμήσεις που κυκλοφόρησαν, σαφή απόδειξη της ισχύος των νομισμάτων του, τα οποία ανήκουν στη Νομισματική Συλλογή της Alpha Bank. Επιπλέον, παρουσιάζονται νομισματικές εκδόσεις με το θεοποιημένο πορτραίτο του Αλεξάνδρου, του πρώτου σπουδαίου θνητού που απεικονίσθηκε επί των νομισμάτων. Την έκθεση συνοδεύει κατάλογος - λεύκωμα στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
Κατά τη διάρκεια της εκθέσεως, θα διεξάγονται οργανωμένες ξεναγήσεις, κατόπιν συνεννοήσεως.

Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων Πλατεία 25ης Μαρτίου 6, Ιωάννινα,τηλ.2651001089, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα 13.30-20.00, Τρίτη-Κυριακή 08.00-20.00

Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2010

Φθινόπωρο (από τις 4 εποχές του Βιβάλντι)

Μια φθινοπωρινή ημέρα όπως η σημερινή και η αναμενόμενη επιστροφή στα θρανία μας οδηγούν σε περισυλλογή και ανασυγκρότηση.

Καλή αντάμωση στις αίθουσες!

Τετάρτη, 8 Σεπτεμβρίου 2010

Λίγες συμβουλές για έξυπνη μελέτη...

Οι αμερικανοί ψυχολόγοι κατέληξαν σε ορισμένες «καλές συνήθειες» που αν καλλιεργήσουμε μικροί και μεγάλοι θα εξασφαλίσουμε το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα. Με δυο λόγια, θα πετύχουμε την έξυπνη μελέτη.
Η πρώτη είναι να εναλλάσσουμε συχνά τον χώρο στον οποίο διαβάζουμε. Η ιδέα μπορεί να ακούγεται ανορθόδοξη, έχει όμως αποδειχθεί ότι η αλλαγή του χώρου όχι μόνο δεν αποσυντονίζει τον εγκέφαλο αλλά αυξάνει τις πληροφορίες που συγκρατούμε μελετώντας. Φαίνεται λοιπόν ότι η συμβουλή που δίνουμε στους μαθητές να βρουν έναν συγκεκριμένο χώρο στο σπίτι ή μια ήσυχη γωνιά σε κάποια βιβλιοθήκη δεν βοηθάει το διάβασμά τους. Οι έρευνες δείχνουν ότι ο εγκέφαλος συνδέει, συχνά υποσυνείδητα, αυτό που μελετάμε με τα ερεθίσματα που δεχόμαστε από το περιβάλλον και το αποθηκεύει καλύτερα στη μνήμη.
Κάτι ανάλογο ισχύει όταν εναλλάσσουμε τον τύπο του γνωστικού αντικειμένου που μελετάμε σε μια ημέρα. Αν, π.χ., ασχοληθεί κανείς με το λεξιλόγιο, την ανάγνωση κειμένου και ορισμένους γραμματικούς κανόνες μιας ξένης γλώσσας το ίδιο απόγευμα, οι γνώσεις αυτές θα εντυπωθούν καλύτερα στον εγκέφαλο από ό,τι αν μελετούσε μόνο λεξιλόγιο στη διάρκεια του απογεύματος.
Α ν και οι ερευνητές δεν αρνούνται ότι η εντατική και εξαντλητική μελέτη ενός και μόνο γνωστικού αντικειμένου σε μικρό χρονικό διάστημα μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερη βαθμολογία σε κάποιο διαγώνισμα, παρομοιάζουν τη διαδικασία της μάθησης με το πακετάρισμα μιας βαλίτσας. Οταν γίνεται χωρίς βιασύνη, τακτικά και σταδιακά, η βαλίτσα θα κρατήσει για περισσότερο καιρό το περιεχόμενό της χωρίς να διαλυθεί.
Οταν ο εγκέφαλος επανέρχεται σε γνώσεις που απέκτησε στο παρελθόν, αναγκάζεται να μάθει από την αρχή κάποια από τα στοιχεία που είχε απορροφήσει προτού προσθέσει νέες πληροφορίες σε μια πρακτική που εμπεδώνει τη γνώση.
Οσο για τα διαγωνίσματα, παρά τα αρνητικά συναισθήματα που συχνά τα συνοδεύουν, φαίνεται ότι κάνουν θαύματα: όταν αναγκάζεται κανείς να ανασύρει μια πληροφορία από τη μνήμη του, αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αποθηκεύεται και κάνει την πρόσβαση σε αυτήν πιο εύκολη στο μέλλον

Τετάρτη, 1 Σεπτεμβρίου 2010

Ένα μήνυμα για τους εκπαιδευτικούς!

Μια μέρα ένας άνθρωπος, καθώς περπατούσε στην παραλία, είδε από μακριά ένα αγόρι που μάζευε και πετούσε μέσα στην θάλασσα μερικά πράγματα.
Αφού το πλησίασε, το ρώτησε:
«Τι κάνεις;».
Ο νέος απάντησε: «Πετάω αστερίες πίσω στη θάλασσα. Αν δεν τους πετάξω θα πεθάνουν."
«Παιδί μου, δεν καταλαβαίνεις ότι είναι χιλιόμετρα η παραλία και εκατοντάδες οι αστερίες. Δεν έχει σημασία αυτό που κάνεις!»
Αφού άκουσε το αγόρι, μάζεψε άλλον αστερία και τον πέταξε στη θάλασσα. Χαμογελώντας του είπε: «Έχει σημασία γι’ αυτόν εδώ».
Κάθε παιδί στις τάξεις μας είναι σαν τον αστερία. Ακόμη κι όταν νομίσουμε ότι δεν κάνουμε κάτι σημαντικό, να μην εγκαταλείψουμε. Μπορεί να κάνουμε τη διαφορά για τον ένα.

ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ