Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Αποτελέσματα διαγωνισμού "Doodle 4 Google" με θέμα «Η Ελλάδα μου»

Ολοκληρώθηκε ο φετινός διαγωνισμός "Doodle 4 Google", ο οποίος είχε ως θέμα «Η Ελλάδα μου». Ο διαγωνισμός ήταν ανοιχτός για όλους τους μαθητές στην Ελλάδα, από 6 ως 18 ετών, και είχε ως σκοπό να τους ενθαρρύνει να χρησιμοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους για να σχεδιάσουν το λογότυπο της Google. Το doodle που καλούνταν να σχεδιάσουν θα έπρεπε να αντικατοπτρίζει την δική τους άποψη για την Ελλάδα. Κάθε ζωγραφιά συνοδεύεται από σχετικό κείμενο που έχει γράψει ο ίδιος μαθητής.

Ο νικητής ονομάζεται Αστέριος Ρέυνικ και είναι μαθητής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Λιτοχώρου. Το λογότυπο του Αστέριου, με τίτλο «Η Ελλάδα μου, ήλιος και θάλασσα», ξεχώρισε ανάμεσα σε 60 συνολικά doodle, που είχαν περάσει στην τελική φάση. «Ζωγράφισα το doodle με ένα μεγάλο ήλιο, τη θάλασσα και την ελληνική σημαία γιατί για εμένα αυτά είναι η Ελλάδα», αναφέρει ο Αστέριος.
Οι υπόλοιπες συμμετοχές που ξεχώρισαν στο βίντεο που ακολουθεί.


Δείτε εδώ τους φιναλίστ του διαγωνισμού.

Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

Τα μέρη του αρχαίου θεάτρου (παιχνίδι)

Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα, για να μάθετε παίζοντας τα μέρη του αρχαίου θεάτρου. 


Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

Μυκήνες-Ναύπλιο-Επίδαυρος: μια υπέροχη εκδρομή

Με αφόρμηση το μάθημα της Ιστορίας που διδασκόμαστε στη Γ΄ Γυμνασίου αναλάβαμε το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο "Ναύπλιο: πρώτη πρωτεύουσα του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους". Μεταξύ των άλλων δημιουργήσαμε το παρακάτω σχετικό βίντεο.

Τρίτη, 14 Μαΐου 2013

"Ελένη" του Ευριπίδη σε κινούμενα σχέδια

Με αφόρμηση το μάθημα "Ελένη" του Ευριπίδη που διδασκόμαστε στη Γ΄ Γυμνασίου αναλάβαμε το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο "Μια περιήγηση στο αρχαίο ελληνικό θέατρο". Μεταξύ των άλλων δημιουργήσαμε το παρακάτω σχετικό βίντεο με κινούμενα σχέδια.

Σάββατο, 11 Μαΐου 2013

Γυρίζει το κεφάλι της κατά 180 μοίρες...


Καταφέρνει να γυρίσει το κεφάλι της 180 μοίρες, και μάλιστα ποζάρει υπερήφανη για το κατόρθωμά της.

Ο λόγος για την κουκουβάγια ονόματι Minerva, η οποία προκάλεσε με τα «τερτίπια» της το ενδιαφέρον των θεατών στο World Bird Sanctuary στο Μισούρι των ΗΠΑ.

Τη σκηνή απαθανάτισε η φωτογράφος Lisa Kee, η οποία, όπως δήλωσε, «οι κουκουβάγιες ενθουσιάζονται με το θόρυβο της φωτογραφικής μηχανής και γυρίζουν ασυναίσθητα το κεφάλι τους ανάποδα. Το θέαμα είναι εκπληκτικό και παράδοξο και δεν είναι λίγοι αυτοί που νομίζουν ότι η εικόνα είναι επεξεργασμένη με photoshop».

Σημειώνεται ότι οι κουκουβάγιες δεν μπορούν να κουνήσουν τα μάτια τους, λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, κάτι που τους επιτρέπει να βλέπουν το θήραμά τους στο σκοτάδια, αλλά ο λαιμός τους είναι τόσο εύκαμπτος που τους επιτρέπει να στρέψουν το κεφάλι τους κατά 180 μοίρες.

Τρίτη, 7 Μαΐου 2013

Διαδικτυακές περιηγήσεις στην Ακρόπολη

Αυτή η γλαύκα δεν μοιάζει με τις ακίνητες των μουσείων. Ούτε είναι μαρμάρινη. Κινείται διαρκώς πάνω - κάτω, είναι ιπτάμενη, χαριτωμένη και αναλαμβάνει αποστολές συλλογής δεδομένων. Με το που της δίνεις την εντολή, ένα κλικ δηλαδή με το mouse του υπολογιστή, ανοίγει ορίζοντες γνώσης. Πεδίο της; Η σύγχρονη τεχνολογία και πώς χρησιμοποιείται στην αναστήλωση των μνημείων της Ακρόπολης. 
Πατήστε εδώ για το παιχνίδι.

Σε πέντε ενότητες
Στα παιδιά είναι ιδιαίτερα αγαπητή γιατί θυμίζει ήρωα κόμικς. Στην ουσία είναι η πρωταγωνίστρια μιας εφαρμογής που αναπτύχθηκε από τον Τομέα Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, στο πλαίσιο του EΣΠΑ 2007-2013. Καθοδηγεί τους μικρούς χρήστες σε όλες τις ενότητες της εφαρμογής. Αποστολή τους είναι να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα σχεδιασμού της και να κερδίσουν το βραβείο συμμετοχής. Κάτι που προϋποθέτει γνώση για τις λεπτομέρειες της αποκατάστασης των μνημείων της Ακρόπολης, η οποία παρουσιάζεται μέσα από πέντε θεματικές ενότητες: το ταξίδι, τη βοήθεια, το πλήρωμα, τη δράση και το μέλλον.

Κάθε ενότητα περιλαμβάνει την προετοιμασία, τη δοκιμασία, το παιχνίδι. Η Γλαύκα αναλαμβάνει να γνωρίσει στα παιδιά αυτό που καμιά φορά δεν μπορούν να πουν πειστικά οι μεγάλοι. Τους μιλά για τις φθορές των μνημείων της Ακρόπολης, τις αιτίες, τις επεμβάσεις που έγιναν για τη «θεραπεία» τους και τις δυνατότητες της τεχνολογίας. (http://www.ysma.gr/theglafkaproject)

Η Ασημίνα Λεοντή που εργάστηκε μαζί με την υπεύθυνη του τμήματος Ειρήνη Καϊμάρα και την έμπειρη Κορνηλία Χατζηασλάνη, η οποία αν και συνταξιοδοτήθηκε προσφέρει τη βοήθειά της, λέει στην «Κ» πως το θέμα των έργων και των αναστηλώσεων ενδιαφέρει πολύ τα παιδιά. Το διαπίστωσαν τον Μάρτιο του 2012 στο διήμερο πρόγραμμα στην Ακρόπολη, στο οποίο συμμετείχαν 21 σχολεία, 650 μαθητές και 20 εκπαιδευτικοί. «Ανεβάσαμε τα παιδιά στον βράχο, τα βάλαμε στα εργοτάξια, άκουσαν τους ανθρώπους που εργάζονται σ’ αυτά, εντυπωσιάστηκαν από τον αριθμό των ειδικοτήτων. Αυτό είναι και μία από τις ενότητες της εφαρμογής. Η βιωματική εμπειρία τα συγκινεί. Μια εμπειρία που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουν κάποια πράγματα, όπως σημείωσαν τα ίδια στο ερωτηματολόγιο».