Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2012

Το γάλα του Κωστάκη

Μεγλη ταν χαρ τν παιδιν κενη τν μέρα. Στ παιδικ συσστια γι πρτη φορ θ μοραζαν γλα, πο εχεν ξαφανισθ π τς θνας πολλος μνες. Λγο πειτα π τν εσοδο τν Γερμανν εχε κι ατ γνει εδος πολυτελεας. Μ τρα ετυχς φθασεν πρτη ποστολ το Διεθνος ρυθρο Σταυρο.

 Τ γλα βραζταν σ μεγλα καζνια στ σχολεα κα που λλο λειτουργοσαν παιδικ συσστια. Κα τ πεινασμνα λληνπουλα δν χρταιναν ν τ ρουφον μ τ μτια, πρν κμη γν διανομή. Τ φασλια, τ μπιζλια κα τ πληγούρι μλις τ εχαν συγκρατσεις τρα στ ζω. Κα τ εχαν πι βαρεθ. Τ γλα μως θ τος ξανφερνε τ ρδινο χρμα τς γεας.
Σ’ να συνοικιακ δημοτικ σχολεο το Πειραις ταν μαθητς κι Κωστκης, παιδ πτωχο παλλλου. οκογνει του εχεν ποφρει πολ, νμισυ χρνο π τς στερσεις. φο ναγκσθηκαν στν ρχν πουλσουν τ λγα κοσμματα τς μητρας, τ περισστερα πιπλα κα πολλ ροχ τους, τρα τελευταα στριζαν λες τς λπδες τους στ συσστια κα στς διανομς.  
πατρας παιρνε συσστιο π τν πηρεσα του κα τ δύο παιδιά, Λέλα κι Κωστκης, π τ σχολεῖά τους. μισθς το πατρα κενη τν ποχ δν ταν ρκετς ν τος θρψ οτε πντε μρες τ μνα. Κι καημένη μητρα πρεπε ν βλ λη τν τχνη της, γι ν χουν πντε πιτα φαγητ τ μεσημέρι κα πντε τ βρδυ.
  πτωχ οκογνεια εχε κι να φιλοξενομενο σ λο ατ τ διστημα. ταν νας Κπριος, στρατιτης στν γγλικ στρατ,κα τν λεγαν Μιχλη. Εχε πολεμήσει γενναα τος Γερμανος,πληγθηκε λαφρ στ δεξ χρι κα εχε πιασθ αχμλωτος. λλ κατρθωσε ν δραπετεσ κα τυχαα εχε κτυπσει τν πόρτα το πτωχο παλλήλου. Τν δέχθηκαν μ λη τν καρδι τους, τν κρυψαν π κθε ποπτο μτι κι μοιρσθηκαν μαζ του τ λγο φαγητ τους.Κι οτε θελαν ν’ κοσουν τς παρακλήσεις του ν τν φήσουν ν παραδοθ. Τν κνδυνο ν τουφεκισθον ο γονες, ν τν νεκλυπτανο χθροί, οκογνεια δν τν λογάριαζε.

- Τ γλα σας θ τ πνετε λοι δ κι ταν φεγετε, θ μο δεχνετε δειο τ τενεκκι σας, επεν διευθντρια στ παιδι τν ρα τς διανομς.

Τ παιδι εχαν μπ στ σειρ κι περνοσαν μπροστ π τ καζάνι, π τ ποο δο διδασκλισσες μ δο μεγλες κουτάλες χυναν τ γάλα στ τενεκκια τους. Κα τ καθνα καθταν σ’ να θρανο κατ ροφοσε γργορα κα μ μεγλη εχαρστησι. Κι ταν

Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2012

Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ στη Βρετανία

ΥΠΟΘΕΣΗ
Οι ένδοξες ρωμαϊκές λεγεώνες, οδηγημένες από τον Καίσαρα, έχουν εισβάλλει στη Βρετανία. Ένα μόνο χωριό εξακολουθεί να αντιστέκεται, αλλά οι δυνάμεις του έχουν αρχίσει να εξασθενούν. Η Βασίλισσα των Βρετανών στέλνει τον έμπιστο αξιωματικό της Αντικλίμαξ στη Γαλατία, για να ζητήσει βοήθεια από ένα άλλο χωριό, φημισμένο  για τη γενναία του αντίσταση στους Ρωμαίους… Στο μεταξύ, ο Αστερίξ κι ο Οβελίξ έχουν αναλάβει μια ευαίσθητη αποστολή: να κάνουν άντρα τον Γιακλωτσίξ, τον μπελαλή ανιψιό του Αρχηγού, που έχει το μυαλό του μόνο στα κορίτσια και τη μουσική. Όταν ο Αντικλίμαξ τους περιγράφει την απελπιστική κατάσταση, οι Γαλάτες του δίνουν ένα βαρέλι με το διάσημο μαγικό τους φίλτρο, και ο Αστερίξ κι ο Οβελίξ τον συνοδεύουν πίσω στην πατρίδα του, σέρνοντας μαζί και τον Γιακλωτσίξ. Έξαλλος, ο Καίσαρας αποφασίζει να επιστρατεύσει τους Νορμανδούς ως μισθοφόρους, για να συντρίψουν τους Βρετανούς μια και καλή. Στο Λονδίνιουμ, ο Γιακλωτσίξ ερωτεύεται την Οφηλία, την αξιαγάπητη αρραβωνιαστικιά του Αντικλίμαξ, ενώ ο Οβελίξ γοητεύεται από τη δασκάλα της. Με την προσοχή τους αποσπασμένη από την αποστολή, οι ήρωές μας χάνουν το βαρέλι και ο Γιακλωτσίξ πέφτει αιχμάλωτος των Νορμανδών. Σύντομα Γαλάτες, Βρετανοί, Νορμανδοί και Ρωμαίοι μπλέκονται σ’ ένα τρελό κυνηγητό για ν’ αποκτήσουν το μαγικό φίλτρο, από το οποίο εξαρτάται η σωτηρία ενός έθνους…
Ώρες προβολής στο Παραλίμνιο Ιωαννίνων εδώ

Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2012

Στην ξενιτεμένη μας φίλη και μαθήτρια...

ευχόμαστε να έχει μια ευχάριστη διαμονή και κάθε προκοπή...!



Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2012

Ένα διαφορετικό...σπουργίτι!

Μαθητές του σχολείου δημιούργησαν με τα σώματά τους το τεράστιο σπουργίτι στην Ινδία. Τα παιδιά θέλησαν με αυτό το τεράστιο γλυπτό να ευαισθητοποιήσουν το κοινό για την σωτηρία των πουλιών. 

Παρασκευή, 12 Οκτωβρίου 2012

Ο πατέρας, ο γιος και τα καρφιά

Ήταν μια φορά ένας νεαρός, ο οποίος συμπεριφερόταν μερικές φορές βίαια.
Ο πατέρας του, του έδωσε ένα σακουλάκι με καρφιά και του είπε να καρφώνει ένα καρφί στο πεζοδρόμιο μπροστά από τον κήπο κάθε φορά που θα έχανε την υπομονή του και θα μάλωνε με κάποιον.
Την πρώτη μέρα έφτασε στο σημείο να καρφώσει 37 καρφιά στο πεζοδρόμιο. Κατά τις εβδομάδες που ακολούθησαν έμαθε να ελέγχει τον εαυτό του και ο αριθμός των καρφιών που κάρφωνε στο πεζοδρόμιο λιγόστευε συνεχώς μέρα με τη μέρα: είχε ανακαλύψει ότι ήταν πιο εύκολο να συγκρατείται από το να καρφώνει καρφιά.
Τελικά, έφτασε η μέρα κατά την οποίa ο νεαρός δεν έβαλε ούτε ένα καρφί στο πεζοδρόμιο. Τότε πήγε στον πατέρα του και του είπε ότι εκείνη την ημέρα δεν χρειάστηκε να βάλει ούτε ένα καρφί.
Τότε ο πατέρας του, του είπε να βγάζει ένα καρφί για κάθε μέρα που θα περνούσε χωρίς να χάσει την υπομονή του.
Οι μέρες πέρασαν και ο νεαρός τελικά μπόρεσε να πει στον πατέρα του ότι είχε βγάλει όλα τα καρφιά απ το πεζοδρόμιο.
Ο πατέρας τότε, οδήγησε τον υιό του στο πεζοδρόμιο μπροστά από τον κήπο και του είπε:
- «Παιδί μου, συμπεριφέρθηκες καλά, αλλά κοίτα πόσες τρύπες έχει το πεζοδρόμιο. Αυτό δεν θα είναι πια όπως πριν. Όταν μαλώνεις με κάποιον και του λες κάτι προσβλητικό, του αφήνεις μια πληγή όπως αυτή. Μπορείς να μαχαιρώσεις έναν άνθρωπο και μετά να του βγάλεις το μαχαίρι, ωστόσο όμως θα του μείνει πάντα μια πληγή.»
«Λίγη σημασία έχει πόσες φορές θα ζητήσεις συγνώμη, η πληγή που γίνεται με τα λόγια κάνει τόση ζημιά όσο και μία πληγή στο σώμα σου. Οι φίλοι είναι σπάνιοι, σε κάνουν να γελάς και σου φτιάχνουν το κέφι. Πάντα είναι διαθέσιμοι να σε ακούσουν όταν το χρειάζεσαι, σε αγαπάν και σε δέχονται στο σπίτι τους.»

Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2012

Μια παραλία κρυμμένη μέσα στο βουνό!

Μία από τις πιο εντυπωσιακές παραλίες στον κόσμο υπάρχει καλά κρυμμένη σε ένα απομακρυσμένο μέρος του πλανήτη, και πιο συγκεκριμένα στα ...
περίφημα Marieta Islands που βρίσκονται στην ακτή Nayarit στο Μεξικό.

Στο εσωτερικό ενός βουνού, που δημιουργήθηκε από επαναλαμβανόμενες εκρήξεις ηφαιστείων από το 1900 και μετά, οι επισκέπτες βρίσκονται κυριολεκτικά μπροστά σε ένα φυσικό θαύμα που όμοιό του δεν υπάρχει αλλού.

Μια μικρή παραλία μέσα στο βουνό δημιουργεί ένα από τα πιο ασυνήθιστα φυσικά τοπία που υπάρχουν στον κόσμο, η πρόσβαση στην οποία γίνεται μόνο με σκάφος ή κολυμπώντας 15 περίπου μέτρα μέσα σε μια σπηλιά.

Τα Marieta Islands αποτελούν έναν μικρό ακατοίκητο παράδεισο, που το 1960 χαρακτηρίστηκε ως εθνικό πάρκο, μετά από την παγκόσμια κατακραυγή που ξέσπασε εξαιτίας των στρατιωτικών δοκιμών που πραγματοποιούσε εκεί το Μεξικό.

Με πρωτεργάτη τον Ζαν Ζακ Κουστό, που κατά καιρούς έκανε διάφορα ερευνητικά ταξίδια στο αρχιπέλαγος των νησιών, το πρόβλημα στα Marieta Islands έγινε διεθνώς γνωστό, αναγκάζοντας τους Μεξικανούς να υποχωρήσουν, σταματώντας κάθε στρατιωτική δραστηριότητα.

Πέρα από το κολύμπι, το ψαροντούφεκο και το καγιάκ, κάθε άλλη δραστηριότητα είναι απαγορευμένη στην περιοχή, που συγκεντρώνει μόνο λίγους τυχερούς επισκέπτες κάθε χρόνο, δίνοντάς τους την ευκαιρία να ζήσουν για λίγο στον παράδεισο!






Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012

Πώς πρέπει να διαβάζει το παιδί;

 Πολλοί γονείς ρωτούν πού πρέπει να διαβάζει το παιδί, πώς να είναι διαμορφωμένο το δωμάτιό του, τι να υπάρχει και τι όχι.
Τα παιδιά σχολικής ηλικίας θα πρέπει καταρχάς να έχουν μία συγκεκριμένη ώρα να διαβάζουν. Σίγουρα, όχι αμέσως μόλις γυρίσουν από το σχολείο, γιατί θα είναι κουρασμένα, ούτε, όμως, και αργά το βράδυ. Το ιδανικό είναι να φάνε το μεσημεριανό τους, να παίξουν ή να κοιμηθούν λίγο, και το απογευματάκι που θα είναι ξεκούραστα και με καθαρό μυαλουδάκι να ξεκινήσουν την μελέτη τους. Έτσι, και λιγότερο χρόνο θα ξοδέψουν αλλά και θα είναι πιο αποδοτικά.
Επιπλέον, σταθερός επιβάλλεται να είναι και ο χώρος. Πολλά παιδιά προτιμούν να διαβάζουν στην κουζίνα για να έχουν κοντά την μαμά, άλλα στο πάτωμα ξαπλωμένα, άλλα στη δουλειά του μπαμπά, στη γιαγιά, στο σαλόνι. Ο ιδανικός χώρος είναι σαφέστατα το δωμάτιο του παιδιού, ή αν δεν έχει δικό του και το μοιράζεται με τα αδέρφια του, τότε κάποιο σημείο του σπιτιού όπου θα υπάρχει το δικό του γραφείο μελέτης.

Τι πρέπει όμως, να υπάρχει στο δωμάτιο του παιδιού;


1.
Καταρχάς, ένα γραφείο, πάνω στο οποίο θα υπάρχουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα (π.χ. βιβλία και τετράδια σύμφωνα με το σχολικό πρόγραμμα για την επόμενη μέρα, κασετίνα, ένα ποτήρι νερό για να μην χρειάζεται να κάνει μεγάλα διαλλείματα αν διψάει). Επίσης, ένα φωτιστικό (αριστερά αν πρόκειται για δεξιόχειρα, δεξιά αν πρόκειται για αριστερόχειρα) για να έχει καλύτερη ορατότητα όταν γράφει ή διαβάζει.

2.
Ένα ρολόι στον τοίχο με μεγάλους αριθμούς ώστε να μπορεί να οργανώνει τον χρόνο του.

3.
Σε ένα ευδιάκριτο σημείο να υπάρχει αναρτημένο το εβδομαδιαίο σχολικό πρόγραμμα του παιδιού.

4.
Μπορείτε , επιπλέον, να φτιάξετε ένα «πρόγραμμα διαβάσματος», πχ : ξεκινάω με την αντιγραφή, έπειτα ορθογραφία, διάλλειμα, μαθηματικά κτλ. Χρησιμοποιείστε λίστα και όχι κείμενο, λίγα λόγια, αρκετές εικόνες. Το διάβασμα του παιδιού θα είναι πιο
οργανωμένο αν γνωρίζει ακριβώς τι και με ποια σειρά πρέπει να τα κάνει.

5. Συρτάρια όπου εκεί θα βρίσκονται όλα τα σχολικά είδη , π.χ. στο πρώτο συρτάρι τα μολύβια,